Måndag.

Idag så jobbade jag till 16. När jag hämtat Alicia på dagis så monterade vi in Alicias bilbarnstol bak i bilen... Det börjar bli dags. Mest för att hennes enorma bilbarnstol skymmer sikten...
Så nu får vi se hur det går att ha henne i baksätet istället. Möjligt att det kan komma lite protester från lilla damen ang. det :-)

Vi körde till affären och handlade ingredienser till middagen. A börjar bli lite smått jobbig att ha med sig på affären nu för tiden, men dum som jag är så låter jag henne följa i alla fall. Glömmer visst mellan gångerna hur jag lovar mig själv att "nästa gång ska jag fara själv" :-)
Aja, vi kom i alla fall hem med varorna vi skulle ha och så ställde jag mig och lagade middagen medan Alicia och Petrus va ute och busade på studsmattan.

Ungefär såhär såg middagen ut:

Nån som kan gissa vad det är?

Det är faktiskt en tacotårta som jag varmt rekomenderar.
Tänkte att jag skulle berätta hur man gör.

1. Bryn köttfärs och blanda i tacokrydda
2. Blanda ner tacosås i en Creme Fraich
3. Lägg ett tortillabröd som botten med köttfärs på, tortillabröd med Creme Fraichblandningen på osv tills ingredienserna tar slut.
4. Avsluta med att strö ost över´och stoppa i ugnen tills osten smält.

Godast med en grönsallad till...

Det är verkligen hur enkelt som helst och hur gott som helst!!!


Proppmätt som jag va efter middagen så va jag ändå tvungen att lämna tillbaka bilen som jag lånat för dagen, så det va bara att pallra sig iväg.
När jag kom hem så blev det ett bad för mig och Alicia. Många skratt blir det åt våran underbara unge, varje dag... Tänker inte gå in på vad det handlade om just idag... men det va i alla fall under vårat bad ;-) :-D

Petrus har hunnit med endel han också nu sen han kom hem från jobbet. Han har klippt gräset och varit och jobbat i vardagsrummet. Är verkligen så less på att ha det så här som vi har det här hemma nu. Dvs alla vardagsrumsmöbler utställda i kök/allrum...inte kul kan jag lova. Men snart är det förhoppningsvis över :-)


Måste bara berätta en anna grej. Gud måste verkligen vara på min sida.
När jag kom hem och gick på toaletten så ser jag att spegeln som vi har i badrummet har släppt och ramlat mellan den andra spegeln... (Oj så svårt att förklara, ingen vits att ens försöka.) Men den har i alla fall ramlat och landat i en springa som är precis lika tjock som spegeln är...så den stoppade där och ramlade inte i golvet. Kan man verkligen ha så tur?!?!
Nä det måste vara han där uppe som är snäll ;-)

Nu är det sängen som väntar.

Natti natti.

Kommentarer
Postat av: Emma

Mmm det såg smarrigt ut med tacotårta! Hoppas det går bra att ha Alicia där baki bilen. Ibland funkar det ju bättre, och ibland sämre :-) Men man får försöka ha lite leksaker med sig i baksätet så brukar det gå finfint

2009-05-26 @ 13:17:40
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Anonym

härligt med mat som är HUR ENKELT SOM HELST att göra

Ha en bra kväll

2009-05-26 @ 17:49:03
Postat av: Anonym

Bra men maträtter som är HUR ENKLA SOM HELST att göra Ha en bra kväll

2009-05-26 @ 17:50:10
Postat av: Signe

Ja, nu har jag blivit en sån där bloggare jag också :)

Jag har tydligen raderat de mail jag fått från dig, så du kan väl skicka ett mail så ska du få användarnamn och lösenord!

Det är ju trots allt du som tjatat mest :D

2009-05-26 @ 22:36:56
URL: http://theoholmgard.blogg.se/
Postat av: Linn och flisis

åhh vilken tur med spegeln!!! Ibland så börjar man tro att någon håller utkik ovanifrån och förhindrar olyckor...



vilket gott recept (verkar det som), det ska jag prova inom en snar framtid. =)

2009-05-27 @ 08:06:55
URL: http://linndahlback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0