Pissväder...

Fy vad tufft det va att stiga upp i morse. Speciellt efter en natt med midre sömn än vanligt. Vaknade många gånger under natten pga det stormiga vädret ute.

Dagen på jobbet idag va heller inte speciellt trevlig. Bara pga vädret, det påverkar verkligen ens humör mycket. Inte för att jag varit på dåkigt humör eller så, men är det sol och varmt ute är man som extra glad :-) Hoppas på en sån dag imorgon.

Känns som att jag hunnit med endel idag ändå.
När jag kom hem från jobbet så städade jag bort lite här hemma. Nu medan vi renoverar så är det slipdamm överallt!!! Inte alls så skoj. Så dammsugaren åkte fram. Hann tyvärr inte skura innan Alicia vaknade.
Efter mellis så åkte vi in till stan. Köte lite scrapgrejjer och så plockade vi upp mamma/mormor och körde ut till Rydlinge plantskola. Tanken va egentligen att köpa lite grönt och fint, men vi kom därifrån tomhänta. Hittade inte det jag letade efter tyvärr.
Efter det så körde vi till OBS och åt middag där. Kycklingspett. Riktigt gott va det.

Jag har börjat fundera lite på min kost och bler mer och mer sugen på att prova det här med GI, men jag vet inte om jag skulle klara det faktiskt.
Kanske bara hellre "halverst" kör på GI... men då lär jag ju inte tappa nåt i vikt :-(

Nu ikväll så har jag suttit och gjort kortet färdigt och så här blev slutresultatet...

Det där bandet är inte oreanget som det ser ut att vara på bilden, utan det är brunt :-)

En närbild på blomman jag knåpat ihop :-)


Idag fick jag ytterligare en beställning på ett bröllopskort...Verkar vara många som gifter sig på sommaren :-)

Nä, nu börjar det vara dags för en date med herr Blund. Natti...


Kommentarer
Postat av: signe

Vad fint kort! Du är ju riktigt duktig..



Det är klart du ska testa GI, det är inte så svårt. Jag håller på för fullt :) Kanske inte kör helt efter den riktiga läran, men jag är ganska hård mot mig själv och det är inga större problem!

2009-05-28 @ 23:08:17
URL: http://theoholmgard.blogg.se/
Postat av: Anonym

superfint kort

Pröva GI det kan ju bli liiiite viktnedgång......med motion såååå klart

2009-05-29 @ 06:04:20
Postat av: Malin A

Fint kort!

Önskar jag kunde skriva snyggt också. Alltid när jag gör kort kan jag vara nöjd fram till min snea och vinda skrivstil kommer dit. Sedan ser det mest ut som en sjuårings verk. =)

2009-05-29 @ 08:51:11
Postat av: signe

Hej igen :)



Du har ju lagt upp youtubeklipp förut.. hur gör man för att man ska kunna se klippet i bloggen. Inte bara en länk till klippet?

2009-05-29 @ 11:02:56
URL: http://theoholmgard.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad fint du är så duktig!



GI är säkert jättebra, men jag skulle tycka att det skulle vara svårt att vara konsekvent. Jag kan förresten maila dig ett matschema på 2 veckor enligt GI som Jenny G har skickat till mig. Du kan ju alltid testa 2 veckor och se hur det känns. Själv började jag ju aldrig ens :-)

2009-05-29 @ 16:16:56
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Ida

Vad duktig du är på att göra kort! Jätte fint!

Har förresten provat att göra tacotårtan, mmm säger jag bara ;)! Ja, slipdamm är verkligen ingen hit, men det kan det vara värt när allt är färdigt! Ha en trevlig helg!

2009-05-29 @ 17:57:36
URL: http://varatlillahjarta.blogg.se/
Postat av: Linn och flisis

du är så duktig på att göra kort (har väl sagt det 10000gången men..hihi)... vad tar du för att göra ett kort?

2009-05-29 @ 19:41:40
URL: http://linndahlback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0