Sommarfest.

I morse när jag vaknade blev jag verkligen besviken över vädret. Inte va det det här vädret jag beställa idag då vi skulle ha sommarfest på dagis... :-( Höll tummarna för att dom skulle ställa in det pga vädret, men det behövdes ju faktiskt inte då det faktiskt blev helt ok väder nu i afton.

På sommarfesten fick vi ha med oss egen picknickkorg med mat och så vi gjorde oss en kycklingsallad och tog med. Mycket ätande blev det inte då maten höll på att flyga av tallriken av all blåst, så vi åt bara en liten portion och packade snabbt ihop. (sitter och äter middagen nu istället)

Sen fick vi gå och titta lite på det barnen gjort. Det är alltid lika skoj.


Och här har ni då mig:


Sen blev det lite sång. Barnen va jätteduktiga. Alicia är jätteduktig på att sjunga och sjunger massor här hemma, men jämt när det är nåt sånt här så kommer den här Alicia fram. Börjar fundera på om hon har scenskräck eller nåt ;-)

Se den sura minen då :-) Haha, min sötfis...
Här har dom också egengjorda kepsar :-)

Efter sången va det dags för lite tårta och kaffe och sen kom en clown och bjöd på lite godis. Det va väldigt uppskattat kan jag lova :-)



Inte ofta som jag och min dotter fastnar på samma bild, så därför slänger jag in en sån också...




Från det till nåt helt annat. Jag bara måste få berätta vad jag åt för lunch på jobbet idag. Pastasallad med korvbollar i... Ja ni hörde väldigt rätt. Korvbollar :-) Jag höll på dö då jag såg dom. Det va presis som köttbollar fast korvar istället. Riktigt goda va dom men dom såg lite lustiga ut. Det va nåt nytt för mig i alla fall. Nån annan här som hört om det tidigare?

Sen så ställde jag mig på vågen i morse... Har ätit mycket onyttigt senaste tiden. Det har ju varit endel kalas och så, så jag blev väldigt chockad då vågen visade -1 kg :-)
Nu väger jag alltså 60,4kg.Skriver vikten för att själv kunna gå tillbaka och se)  Fortfarande mycket och flera kilon kvar till min målvikt....men såhär lite har jag inte vägt efter graviditeten :-)

Nä nu måste jag ta och försöka lägga mig snart, för imorgon blir det tidigt. Petrus börjar 5:30 och jag 6:30 i ersmark, och då ska jag göra mig och Alicia i ordning och sen fara med henne på dagis innan, så det blir en riktigt riktigt tidig morgon. Huvva.

Kommentarer
Postat av: Tess & Theo

Jepp nu går han =)



Nä inget syskon än.



Jo det måste vi göra. Malin ska ju också dit så hon ska också va med tror jag.

Jag har då ingen kamera så du måste knäppa massor som jag sen får ta =)

2009-05-27 @ 22:12:01
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: signe

Figuren Alicia gjort av dig var ju riktigt söt :D

2009-05-28 @ 03:55:43
URL: http://theoholmgard.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Vad duktig hon är!

Och vad kul med en bild på er tillsammans :)



Hur gammal var Alicia när hon började på dagis?

Hur kände du innan hon skulle börja?



Hoppas ni får en bra dag trots er tidiga morgon!

Kramar

2009-05-28 @ 08:37:04
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Korvbollar :-) Haha nej det har jag aldrig hört förr. Såå söt skulpturen var av dig :-)

2009-05-28 @ 10:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0