Söndag

Just nu så sitter jag vid datorn - i datarummet.
Det va ett tag sen jag gjorde det sist. Skönt att vara tillbaka till ett nytt och fräscht datarum. Lite större har det ju också blivit då vi tagit bort en garderob som bara stod här och samlade skräp. Datarummet är dock inte hest färdigt än. Det saknas lite småprylar så som matta, gardiner tavlor mm... Och så ska fönsterlisterna upp. Annars är det som klart. Nice.
Nästa projekt = Vardagsrummet. Måste bara klura ut hur vi ska göra först. :-)

Idag har jag jobbat på som aldrig förr. Har knappt suttit alls känns det som.

Alla inköpta IKEAgrejjer har kommit på plats och jag har monterat en bokhylla + skruvat upp 3 tavellister, toalettrullshållare och 2 handdukskrokar. Det tar sin lilla tid. Speciellt då man har en snart 2-åring springandes runt benen som helst vill ha all min uppmärksamhet. Hon har blivit förkyld och hostig och är inte alls sig själv, utan har blivit en riktigt gnällig tjeja istället. En aningens påfrestande, men det är bara att bita ihop :-) Det går ju, som tur är, över... Längtar.

Måste bara berätta en rolig händelse idag... (tycker jag)
För nån dag sen då Alicia inte ville äta så använde jag mig av ett mjukisdjur. Låtsades att djuret viskade nåt i mitt öra och berättade sen det till Alicia...
Ex. -Nallen vill hjälpa dig med en sked, får han det?
      -Nu säger nallen att han vill se om du kan ta en stooor tugga.
      - Nu vill han prova att ge dig igen...
Och hon slukade hela tallriken och tyckte att det va jättekul.
Idag blev det lite jobbigt vid matbordet igen. Hon ville absolut inte ha på sig haklappen och ville inte äta. Hon hade tagit med sig en leksakshund till bordet, så jag tänkte prova med samma visa idag också, för det funkade ju så bra sist.
Första och andra tuggan gick väldigt bra. Sen tog hon hunden mot sitt öra (som att den viskade i hennes öra) och så sa hon:
     -Alicia inte ha lappen!  
Haha. Jag tyckte att det va hur sött som helst!! Det är ju alltid värt ett försök, men hon fick inte igenom sin vilja. Inte hunden heller för den delen ;-)

Nu ska jag ta och bege mig till hobbyrummet. Har fått beställning på ett bröllopskort som jag måste fixa idag.
Återkommer kanske sen med lite bilder :-)

Kommentarer
Postat av: Emmeli

haha, inte är dom dumma dom små liven :D



Vad skoj med IKEA, vill också dit!

Vad ska ni hitta på i veckan då? Kramar

2009-05-04 @ 09:50:14
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Tess & Theo

Theo är mycket bättre nu. Hostar nästan ingenting.

Bara då han ska sova brukar han hosta lite.

Snorig är han. Det rinner som hela tiden.

Men han är pigg. Och har ingen feber. Det är huvudsaken.



Åh vad jag är avis på er som har en massa projekt med erat hus =)

Jag vill också.

2009-05-04 @ 21:16:33
Postat av: Emmeli

Har man jobb så blir det ju lite annat :)

Veckans plan är att överleva nätterna, puh.

Fattar inte varför han sover så dåligt!



Har Alicia haft någon sån period?

När började hon sova hela nätter?



Jag och mina frågor.. :)

2009-05-05 @ 05:55:39
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Dina "figurer" som du har målat i Alicias rum, visst är dom från Karin Mannerstål? Eller är jag ute och cyklar nu?



OM, var hittade du bra bilder så du kunde förstora dom? Jag vill ha till Mios rum då det är det enda jag faller tillbaka på (har letat ett obejekt i snart tiotals timmar..) tycker dom är så fina!



2009-05-05 @ 15:24:16
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Emma

Det är inte så jättemycket kvar på tvättstugan, bara att lägga klinkers och sen att ställa in alla möblerna såklart :-)

2009-05-05 @ 21:39:51
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: theresela

spännande att se hur det blev....vad blir nästa projekt då????

2009-05-06 @ 22:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0