Underbara söndag och morsdag.

Dagen kan inte börja bättre.
Jag vaknade 08:45 och då va jag den som vaknade först i familjen :-)
Det blev att väcka Alicia då så att inte dagen skulle bli så knasig med sovtider och så...
Åt frukost och så gick vi ut.
Bara mös ute på gården hela fm. Hoppade på studsmattan, sprang runt naken, badade, fikade, fick besök av faster Lina, spelade fotboll och busade en massa. Alicia provade också att åka rutchkana med bar rumpa och det gick inte så bra :-)

  
Kanske inte dom bästa bilderna, men dom "minst nakna" bilderna. Känns inte så kul att lägga ut nakenbilder på min dotter på internet och orkar inte redigera bilderna, så därför blev det dom här då man inte "ser" snippan :-)

Vi har även varit en tur på Solbacken idag. Köpt en morsdagspresent till världens bästa mamma och så köpte jag 2 blommor till min själv också :-) 2 perenner.

Vi blev bjudna på middag hos min familj. Tacos bjöds det på. Alltid lika gott. Det va faktiskt min lillebror som gjort maten. Inte illa :-)
Efterrätt blev det också. Jordgubbstårta. Mumma...

När vi kom hem så va jag bara tvungen att göra nåt för att inte somna, för jag va så sjukt trött, så jag tog tag i rabatten.


Så här hemsk va den innan. Buskar som blev riktigt stora. Ända upp till fönsterna. Verkligen vildvuxna. Usch och fy...
Så bort med allt!!

Alicia tyckte att det va kul att se mig jobba, men tillslut blev hon less och sa:
"Licia jäpa till" och så sprang hon och hämtade sin spade.
Gick då för att hämta kameran och då jag kom tillbaka så hade hon även hämtat hennes lilla skottkärra. Självklart skulle hon ha precis likadant som mamma :-)

  

Såhär såg det ut när vi tagit bort alla rötter + jord. Lagt dit en markduk och fått dit lite nya växter...



Och nu ser det ut så här...







Som ni ser så är det inte klart än. Stenarna räckte tyvärr inte till + att vi ska lägga kantsten också och så ska det dit lite mer blommor och pynt...
Fint va`?!
Jag är i alla fall supernöjd!!

Medan jag skriver här så tänkte jag passa på att tacka min kära mamma också som kom över och hjälpte mig med det här. Som sagt, bättre mamma kan man inte ha!!




Och mamma som jag är så fick jag en jättefin blomma av min dotter idag på morsdag. Självklart hade pappa hjälpt till lite :-)
Det roliga i det hela va att han trodde att han köpt en riktig blomma, men denna va i plast vilket passar mig perfekt!

Så fin så!!

Kommentarer
Postat av: signe

Haha! Det ärsvårt det där med orkidéer.. jag har lyckats köpa en i plast för två år sen, den skulle till min brors fru som fyllde år. Den stod både i Bergsbyn och hemma hos oss några dagar innan vi skulle hem till dem och fira henne, sen upptäckte Nils att den var i plast :)

Jag som hade slagit in den och tagit skötselråd när jag köpte den..



Svägerskan fick den aldrig, den står hemma i vardagsrummet!

2009-05-31 @ 23:42:57
URL: http://theoholmgard.blogg.se/
Postat av: Sara & Agnes

Vad fint det blev i rabatten! Om man ändå hade orken att ombesörja vår stackars rabatt på framsidan... den lär nog självdö om inget görs snart! :o) Jag hoppas på fortsatt lika bra väder som det varit i helgen, då kanske man får ork till att engagera sig lite! :o)

2009-06-01 @ 06:48:00
URL: http://kaipiyonet.blogg.se/
Postat av: Emma

Jättefint i rabatten och lagom mycket. Superfint! Jag önskar nästan att jag hade någon rabatt :-) Nu när man har grävt bort alla haha typiskt



Fin orkidé, dom ser ju så verkliga ut man ser ju aldrig någon skillnad!

2009-06-01 @ 17:01:42
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: mamma

Tack gumman för de fina orden DET VÄRMER!!!!!!

2009-06-01 @ 18:29:56
Postat av: Linn och flisis

Det blev mkt fint i rabatten=)



kram!

2009-06-01 @ 19:00:43
URL: http://linndahlback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0