Fredag = fredagsmys

Just ordet "fredagsmys" är jag så otroligt less, ändå använder jag det.
Men ikväll blir det som alltid Idol...Alicias favorit. Hon sitter i soffan och ser men direkt det blir en sång så är hon snabbt uppe och står framför tv:n och dansar :-)

Annars vet jag inte vad vi ska hitta på, eller jo, det vet jag visst. Vi måste försöka avsluta den här städningen som hållit på hela veckan ;-) Sen så blir det även att pyssla, då Alicia bett om det flera gånger redan.
Och så måste vi laga nån god middag. Kom gärna med förslag, för jag kan verkligen inte komma på nåt. Är inte sugen på nåt speciellt...

Vad händer hos er en sån här grå och trist dag då?

Kommentarer
Postat av: Tess & Theo

Theo är på dagis, jag ligger och slöar och mår dåligt här på soffan. Tror att jag kanske måste ut en sväng så man får sig en nypa luft. Kvävs av lägenheten snart. =)



Ha en trevlig helg!

2009-11-20 @ 11:33:07
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag gillar ordet fredagsmys :-) jag gillar fredagsmys också. Det är så härligt!



Jag är på jobbet idag, startade morgonen med frukostmöte på Scandic. Inte dumt alls vill jag lova! Sen blir det fredagsfika och det är alltid bra att jobba på fredagar. Ikväll blir det förhoppningsvis fredagsmys (!) med någon god mat och kanske lite snacks om man har tur :-)



Hmm igår åt vi paneng-kyckling det var jättegott. Jag köpte kycklinglårfilé på ICA i Kåge. 39 spänn. Riktigt gott kött fast det såg äckligt ut i påsen :-) Sen kokar man kycklingen (små bitar) i kokosmjölk och så tillsätter man en kryddmix som heter "Paneng" och finns i taco/Thaihyllan i Kåge. Smarrigt värre! Servera med ris eller nudlar.



Annars är det ju alltid gott med kött och klyftpotatis

2009-11-20 @ 11:40:05
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Martina

Hos oss tapetseras det för fullt. :) Det blir skönt att få i ordning allt nu innan liten kommer! I kväll så blir det tacos för våran del. Enkelt och gott! Funkar alltid :)

2009-11-20 @ 12:02:16
URL: http://litenlycka.blogg.se/
Postat av: Linn och flisis

jadu, här jobbas det för fullt (som alltid) men SNART har jag gjort full vecka...jippi ...klockan 14.20 går bussen mo piteå=)



vilken fin bil ni köpt=)



Har inga tips på jobb, men håller ögonen öppna....är det brist på att få vikariera på dagis nu eller??



ät, tacos eller tacotårta eller kycklinggryta och ris mums!!!

2009-11-20 @ 12:12:50
URL: http://linndahlback.blogg.se/
Postat av: Jossan och Leia

Hur länge har Alicia tittat på tv? Kom in på det ämnet med min BM och hon tyckte inte att barn under två år ska se på tv överhuvudtaget :P Fick till och med en broschyr om det hela.. Kan tycka att det är lite överdrivet! Leia älskar att ligga framför tv:n, men man kanske får sluta med det nu! ;P

2009-11-20 @ 14:53:22
URL: http://gamblah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0