3 September.

I somras så ringde en herre från Arbetsförmedlingen och frågade om jag va intresserad av praktik inom handels. Visst tänkte jag. Alltid bra att få in en fot nånstans i alla fall. Sen så va det inte så mycket mer med det. Dom skulle höra av sig ifall det va nån arbetsgivare som va intresserad av mig.

Har inte tänkt så mycket mer på det, eller trodde väl egentligen att det inte blev nåt av det så hela augusti gått och jag inte hört nåt från dom...
Men för några dagar sen så ringde en kvinna och undrade om jag kunde komma på möte idag och träffa en arbetsgivare. Det va från H&M...
Tänkte att det skulle vara 20-30 personer som va utvalda som arbetsgivaren skulle få prata med en kort stund bara...men så va det inte. Det va jag och en till tjej!! :-)
Båda vi ska få praktisera på H&M nu fram till december. Jag tar första perioden på 5 veckor och hon den andra på 4-5 veckor. Gissa om jag är glad :-)

Så nu får jag ta och lägga bort alla sunkiga mjukisar och försöka leta fram lite "finare" kläder istället :-)
Va ju tvungen att fira lite, så jag tog en timme på stan och köpte 2 tröjor/tunikor och en bh... Har fått lite pengar av mina föräldrar att shoppa för, så det va perfekt :-)

I och med att jag har mitt vick inom barnomsorgen så kommer jag att fortsätta med det också. För jobb går alltid före praktik...

Det här kommer nog att bli bra. Nu ser jag faktiskt fram emot hösten. Känns som att den bara kommer att svischa förbi.
Jag åker utomlands om en vecka.
Börjar praktik när jag kommer hem.
När praktiken slutar får vi skånebesök i en vecka och sen är vi i november... :-)

Nä nu ska jag ta och surfa vidar innan jag ska hämta min lilla älskling!! Ska pussa på henne massor då hon kommer hem ;-)

Kommentarer
Postat av: Malin A

Grattis på födelsedagen Emma!

2009-09-03 @ 14:54:28
Postat av: Martina

Grattis på födelsedagen! Å vad roligt med praktiken! Du kommer säkert gilla att jobba inom handeln. Det är riktigt skoj! :)

2009-09-03 @ 15:05:45
URL: http://litenlycka.blogg.se/
Postat av: Linn och flisis

Grattis på födelsedagen! =) och du, då ska jag komma och kika in på h&m någon gång...jag brukar aldrig gå på stan i skellefteå, hittar inte speciellt bra, trots att ja jobbat där i över 1 år nu haah=)



kram

2009-09-03 @ 19:56:34
URL: http://linndahlback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0