Ledig idag, jobb imorgon...

Såja. Lillan sover fortfarande och jag har precis hällt upp kaffe och tagit en tugga Plopp :-)

Ni som känner mig vet ju att jag sällan är i tid... Jag är nog den största tidsoptimisten som finns skulle jag tro. Sen så är jag också en sån person som HATAR att vänta. Ska jag ta en buss som går 13 så är jag aldrig där 5 min före. Inte ens 2 min före. Då tar jag hellre en liten springtur för att komma precis samtidigt som bussen :-)

Samma gäller nu innan vi ska åka till Kreta. Vi åker ju om 2 dar, men jag tycker att det känns lite väl tidigt att packa redan. Fick precis vet att jag ska jobba imorgon och då är det plötsligt inte så mycket tid kvar. Det är ju iofs inte bara psckning som ska göras, utan vissa kläder jag ska ha med ska tvättas och det ska städas i hela huset... Så jag har verkligen tillräckligt med jobb framför mig.
Och sen inte minst umgås med Alicia!!

Det är nästan prio 1 då jag kommer att vara ifrån henne så länge. Att vara ifrån Petrus en vecka kommer inte att vara några problem. Det har jag ju gjort så många gånger förr. Men min kära lilla dotter!!! Hon har jag ju bara varit utan som mest i 2 dar (eller blev det kanske 3) och det kändes gräsligt länge...

Just nu så går tvättmaskinen på högvarv och jag har vikt massor med tvätt.
Vi har varit förbi dagiset som jag jobbade på igår och lämnat igen nyckeln. Stannade även där och lekte lite. Sen har vi varit på bvc för att kolla upp Alicias sår på kinden.
Hon fick ett bettliknande märke på kinden för 1 vecka sen och det har inte blivit bra än. Håller på och blöder och så...så sköterskan trodde att det kunde vara början på en svinkoppa... Lät inge trevligt. Men vi fick i alla fall en salva och skulle höra av oss om det inte blev bättre.

Nu måste jag gå och jobba vidare.


OBS! Den som har högst bud på mössan imorgon kväll kl 20 vinner :-)




Kommentarer
Postat av: Emma

Hoppas hon slipper svinkoppor!



Hehe sådär gör jag alltid också då jag ska packa, skjuter upp det till det sista. Det är så trist att packa. Men viktigast är passet Emma :-)

2009-09-08 @ 16:11:34
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ha så kul på kreta, låter riktigt härligt att komma bort nu i höstrusket. Hade gärna budat på mössan men malte har rätt stort huvud så det krävs nog en måttbeställd till han.

2009-09-08 @ 19:07:02
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: Jenny

Åh nej hoppas verkligen ni slipper samma elände med svinkoppor som vi hade med Kevin. Har ett fett tips och det är KRÄV penicillin i tid!!!

Hoppas ni får en underbar resa med massor av sol och medan du är där så kan du ju alltid passa på att ta med lite av den varan hem till oss också:-D

2009-09-08 @ 19:47:28
URL: http://trulle83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0