Tisdag...

Min praktik skulle egentligen börja igår, men då va jag hemma med sjukt barn. Alicia har nämligen haft diarré hela helgen...
Idag va tanken att jag skulle fara på praktiken, men efter Alicias morgonblöja började jag tveka. Ringde dagis för att rådfråga dom och dom tyckte att jag skulle ringa bvc. På bvc fick jag inte tag på nån, så då ringde jag sjukvårdsrådgivningen.
Dom tyckte att jag skulle hålla henne hemma både idag och imorgon :-(
Och jag som duschat och fixat med hår och smink och va redo och peppad och fara...

Förstå vad dom på H&M ska tycka om mig. Verkligen ingen bra start alls!!
Så på fredag blir det förhoppningsvis min första dag där, för torsdag ska jag jobba på dagis.
1 av 5 dagar...inte alls bra betyg för mig!!! Men vad ska man göra. Har ju faktiskt inge val.
Tänkte dock erbjuda mig att jobba lördag och hoppas att det kan ge mig ett litet + i kanten :-)

Så nu blir det att ge Alicia bara milda saker så att magen blir bra nån gång. Ska byta ut hennes välling till majsvälling och inte ge henne nån mat med fibrer.
Ska även skriva upp hur mycket vätska jag får i henne under en dag och hur många gånger hon bajsar och kissar. Sen så ska jag ringa vc imorgon om det inte blir bättre.
Hoppas verkligen att det blir bättre, för jag tycker så synd om henne.

Idag blir det med andra ord en lugn dag. Håller på att klä om dynorna till husvagnen så jag tänkte väl fortsätta med det...
Men först så har jag lovat att komm aoch leka med Alicia lite på hennes rum. Bäst att jag håller vad jag lovat :-) Tjing!

Kommentarer
Postat av: Emma

Nämen huvva har hon inte blivit bättre stackarn! Hoppas det bara är någon bacill och att det går över snart. Synd att du missade praktiken, vad hände med pappa-vabb egentligen?!

2009-09-22 @ 11:50:05
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Åh, vad kul att få göra om ett helt bord.

Du som är så duktig lär säkert få det jättefint!

Vad tänkte du göra med skivan?



Förstår om det känns dumt att stanna hemma första dagen så där, men vad ska du göra?

Har dom egna barn förstår dom säkert :)

Erbjuder du dig lördag så får du garanterat plus i kanten! Jobbar Petrus nu?



Jo, hans hår växer som bara den!

Vill ju dock ha lite längre hår på honom, så än så länge är jag bara nöjd över att det växer ;)



2009-09-23 @ 08:12:45
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Ja, det går ju att betsa/måla vilken färg som helst. Det blir säkert snyggt!



Ja det kanske inte skulle vara det ultimata. Men bra att du erbjöd dig iaf, det visar ju på vilja! :)



haha, ja vars kommer lockarna ifrån?! Det kanske är brevbäraren som är pappa iaf ;) Nämen, Micke hade också lite lockigt hår när han var liten. Hoppas det vill stanna kvar på Mio :)



Hur är det med Alicia nu, är hon bättre i magen?

2009-09-23 @ 08:52:16
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0