Blandade känslor.

I morse vaknade jag av att Petrus pratade i telefonen...
Det va ett väntat och positivt besked, men samtidigt så känns det jobbigt. Han börjar jobba på tisdag...i Umeå.
Dock på obestämd tid... Hans chef här i stan vill få hem han så fort som möjligt, men vi räknar med att han kommer att vara där tills bäbisen kommer i alla fall.

Nåt som inte gör den här saken lättare är att han måste ha bilen. Så jag kommer alltså att vara billös...i alla fall från början, då våran andra bil är på verkstad.

Sen så känns det också lite sådär att jag och Alicia ska vara här själva och jag måste sköta ALLT här i hemmet. Som det är nu så är det Petrus som har skött matlagning och städningen har han också hjälpt till massor med, då jag knappt klarar av att städa då jag har så ont.
Det är även han som varit ute och lekt med Alicia och cyklat och så... men nu är det slut med det, nu är det jag som måste fixa allt själv.
Visst, det kommer säkert att gå bra, men samtidigt så tycker jag så synd om Alicia som bara måste vara med mig på dagarna, för hon kommer verkligen att bli understimulerad. Hade önskat att hon kunde vara liiiite mer på dagis än hennes 15 timmar, men det går inte att göra så mycket åt det...

Kanske inte så roligt inlägg att läsa... Bjuder på en bild istället på min sköna dam :-)


Kommentarer
Postat av: Sara

Usch vad jobbigt! Du har ingen som kan ställa upp och hjälpa dig nån timme här och där? Prioritera bara det viktigaste, det andra kan vänta tills sen... sköt om dig, jag hoppas det löser sig! kram!

2010-04-29 @ 12:57:21
URL: http://kaipiyonet.blogg.se/
Postat av: Johanna

Förstår absolut att det känns tungt, men tänk att det bara är under en period, ta hjälp av andra så mycket som möjligt, hälsa på folk det är så skönt!

Så härliga bilder!! Underbara!

2010-04-29 @ 15:01:34
URL: http://minahjartan.blogg.se/
Postat av: Linn och Felicia

men varför får hon inte vara på dagis längre??? du har väl gått på havandeskapspenning???



kram

2010-04-29 @ 16:34:03
URL: http://linndahlback.blogg.se/
Postat av: Tess & Theo

Jag tycker du ska kolla det där med dagiset.

Tycker det är konstigt om du inte skulle få ha henne där heltid då du har havandeskapspenning.

Det är ju en sjukskrivning.



Förstår att det känns jobbigt.

Jag tycker också att det är jobbigt med Micke´s arbetstider som resulterar i att jag och Theo är mycket själva.

Men det går ändå bra. Man får göra det bästa av situationen.

Ta all hjälp du får.

2010-04-29 @ 17:56:08
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Linn och Felicia

okej, vad konstigt att det är olika...för som tess skriver så får man rätt att ha heltid, oavsett vad barnet haft för tider före... en sjukskrivning är ju inte samma som föräldraledighet eller arbetslöshet...man är ju 100% sjukskriven...sen behöver du ju ändå inte ha henne heltid men lite mer än 15h/vecka åjåj....hoppas det löser sig för er...!



kram

2010-04-29 @ 22:10:11
URL: http://linndahlback.blogg.se/
Postat av: mamma

Du vet var vi finns.Vi finns till för ER

Kram mamma

2010-04-30 @ 18:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0