Lediga onsdag...

Idag har jag varit ledig. Fast hade fått jobbat om jag ville, men tackade nej. Orkar verkligen inte.
Det blev sovmorgon till 10:30. Nice.
Har suttit och sytt lite och då Alicia kom hem från dagis va vi ute på baksidan och åt mellis och hon lekte i snön.
Så härligt. Nu börjar verkligen vårvädret vara här. Underbart med droppet från taken.

Sist jag skrev så kändes det underfär som att jordens undergång va nära, bara för att bäbisen ligger (eller kanske man säger sitter) i säte. Nu när jag har fått tänka över det lite så känns det inte liiiika farligt längre. För det behöver ju inte betyda att det blir snitt. Bäbisen har ju faktiskt ett bra tag på sig att vända sig igen och gör den inte det så blir det ju ett vändningsförsök. Vänder den sig inte då...då kommer det nog att kännas som världens undergång igen, men det tar vi då isåfall :-) Ska försöka att inte gå och oroa mig över det...

Idag kom brevet jag väntat på. Jag har blivit beviljad hel havandeskapspenning!!! Så skönt! Det trodde jag verkligen inte. Speciellt då en annan tjej som ska ha samtidigt som mig blivit nekad hela 2 gånger. Jag förstår faktiskt inte varför det är olika då det är samma jobb som man gör, men men, jag ska inte klaga, är så glad att jag fick det, även om det innebär mindre pengar. Tror ändå att det här är det allra bästa för mig...

Jag fick även en annan rolig sak med posten idag. Har blivit utvald att vara med i en Buzzador-kampanj, så är det någon som har problem med ilande tänder så finns det tandkräm att prova här hos mig ;-)

Nä nu blir det strax att krypa isäng och ladda för min sista jobbardag på väldigt länge. Känner att jag vill jobba den då jag redan tackat ja för länge sen, men sen är det bra :-)

Godnatt!

Och föressten. Tack för era positiva kommentarer i förra inlägget. Kanske därför jag också fått lite hopp om att busbäbisen kan vända sig rätt väg igen ;-)


Kommentarer
Postat av: Tess & Theo

Det känns riktigt bra! Sen är det skönt att få flytta ett tag innan man ska föda som man får "boa" in sig i sitt nya hem. Och inte minst för Theo.



Lunch låter bra!

Och grattis till HP! Fan vad skönt. =)

Nu är det bara att njuta tills bebisen kommer.

2010-04-14 @ 22:19:25
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Linn och Felicia

vad skönt med beviljad HP...det är ju guld värt...det tyckte då jag förra gången iaf... =)



han/hon kommer säkert vända sig...och det är bättre att inte va ledsen och orolig då den har både veckor på sig att själv göra det och sedan även vändningsförsök...eller föda i säte?



och jag tror att du kan ha rätt, att den kommer ännu senare än vad du gissat också....herregu, jag får ju gå till den 25:e maj innan de sätter igång mig...haha;)



kram

2010-04-15 @ 06:25:11
URL: http://linndahlback.blogg.se/
Postat av: theresela

vad skönt för dej....hör av dig om du vill hitta på nåt någon dag...

2010-04-15 @ 13:06:29
Postat av: Martina

Så härligt med havandeskaps! Njut allt du bara kan :)

2010-04-15 @ 14:38:39
URL: http://litenlycka.blogg.se/
Postat av: Tess & Theo

Dom finns på Haléns och kostar just nu 199:-/st.

Har kostat 279:-/st...Jag var tvungen passa på!

Finns nå liknande på EM för nästan 500:-

2010-04-15 @ 21:01:27
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Tess & Theo

Jag har redan beställt. Men frakten blir hursomhelst bara 55:-

Tycker jag är helt ok! =)

2010-04-15 @ 21:37:38
URL: http://mtt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0