Måndag och mindre roligt bm-besök.

Tänkte börja med att tacka för era kommentarer i förra inlägget... Ska ta och prova mig fram och se hur jag ska göra med katten för att resultatet ska bli bäst :-)

Här kommer siffrorna från dagens bm-besök och från förra gången...som va i v. 31.

SF-mått: 32 (29)
Fosterljud: 158 (150) (135 med Alicia)
Blodtryck: 132/78 (120/78)
Hb: 110 (104)

Det som va mindre kul med besöket är det att busfröet som jag har i magen har vänt sig och ligger nu i säte!! Inte alls vad jag vill. Hoppas innerligt att "hon" vänt sig tills nästa besök, för annars blir det att snabbt boka in tid för vändningsförsök...
Det som jag verkligen inte vill är att bli snittad!!! Det är största mardrömmen...(förutom att nåt ska hända barnet förstås...)

v. 33+1


Kommentarer
Postat av: Tess & Theo

Vilken buse!

Hoppas bebben vänder på sig. Annars är det ju bara fara och göra vändningsförsök.



Vilken fin mage du har! Och vad fräsch du ser ut! Vad är det för tunika du har? Jag klär mig som en tant nu bara för att jag inte har några fina kläder att ha. Har t.om gråtit då jag sett mig själv i spegeln.

Haha är man gravid eller vad....

2010-04-12 @ 17:09:30
Postat av: Martina

Inte roligt alls, bara hoppas att den vänder på sig själv..

2010-04-12 @ 18:59:33
URL: http://litenlycka.blogg.se/
Postat av: Lisa

Vi köpte dem på Mio för 590:- men jag såg sen att ica maxi har liknande för 499:- De är jättesköna att sitta i. Jag hade först tänkt köpa på rusta men där tog de slut direkt och skulle kanske komma in fler om några veckor. Känns ändå bra då jag antar att kvaliten är lite bättre på Mio.



Du verkar säker på att det är en tjej! Har ni kollat eller är det bara en känsla du har?



Det var förresten jag som kommenterat i det tidigare inlägget där namnet inte var med, måste blivit nått fel.

2010-04-12 @ 19:52:38
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: Johanna

Håller tummarna att bebisen vänder sig! Jag vet vad du går igenom :)

Fin bild! Och mage såklart!

2010-04-12 @ 20:44:31
URL: http://minahjartan.blogg.se/
Postat av: Emma

Håller tummarna för att bebisen ångrar sig. Förstår att du inte vill göra snitt, det skulle jag också gruva mig för. Men hellre det än sätesförlossning :-)



Du vilka höga hjärtljud lillplutt har, det kanske är en pojke ändå? En liten Helge/Olle/alexander :-)

2010-04-12 @ 21:27:39
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: theresela

hopas det går bra å att den lilla vänder sig....jag ska hålla tummarna, men tänk på att det kan hända mycket på 5 veckor...

2010-04-12 @ 21:40:19
Postat av: mamma

Skall verkligen hålla tummarna jag med att det lilla knytet vänder på sig ...

Det kommer nog att ordna sig skall du se.

Jag har varit med förut om barn som har snurrat å det har fixat sig tillslut.

2010-04-12 @ 21:45:49
Postat av: mamma

Glömde bara säga att du har så fiiin mage.Njut av den tid som är kvar å hoppas att du får må hyfsat......

2010-04-12 @ 21:47:30
Postat av: Emma

Theresela: Jo mycket kan ju hända på 5 veckor, men jag skulle önska att den vänder sig nu idag så att jag slipper tänka på det här nå mer. Blir tokig snart!!



Mamma: Har också hört om många där bäbisen snurrat sig och vänt sig rätt väg, men det känns inte som att jag kommer att ha sån tur...tyvärr...

2010-04-12 @ 21:54:22
URL: http://emalee-syr.blogspot.com
Postat av: Emma

Du får ju i alla fall göra ett försök med vändning också innan du kan ge upp hoppet. Det kommer säkert att gå jättebra. Sen kan du ju alltid ge sätesförlossningen ett försök men jag skulle hellre ta planerat snitt än att måsta ta akutsnitt om bebisen fastnar? Vet inte om det är så stor risk för det men akutsnitt är nog värsta mardrömmen

2010-04-12 @ 22:07:18
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Ida

Hoppas att den lille vänder på sig av sig själv så du slipper vändningsförsök.



Men du ska se det kommer att ordna sig!

2010-04-13 @ 00:16:36
Postat av: Linn och Felicia

nej vac tråkigt...men jag tror allt att bebben hinner vända på sig själv innan nästa koll...och sedan ligga kvar med huvudet ner...håller tummarna att det blir fallet iaf så du slipper K-snitt



annars, vilken fin mage du har=) hur mkt har du gått upp i vikt...du verkar då bara ha gått upp i "magen"...inte runtomkring...=)



kram



2010-04-13 @ 06:17:40
URL: http://linndahlback.blogg.se/
Postat av: Tess & Theo

Förstår att det känns lite jobbigt! Skulle också bli väldigt besviken om inte jag fick föda vaginalt.

Du ska se att bebisen vänder sig. Det tror jag!



Jo vi har en köpare. Allt utom påskrivningen är klart. Han kan ju ångra sig nu om han vill. Men jag hoppas vi kan fara och skriva väldigt snart =)

2010-04-13 @ 07:24:25
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Emmeli och Mio

Men vilken rackare som har vänt på sig!

Förstår din fasa, men en liten tröst är att jag vet en bebis som vände på sig i v.40!! Det upptäckte dom samma dag som snittet skulle göras. Coolt va? :)



Du är, som jag sagt hundra gånger innan, suuuperfin!

2010-04-13 @ 10:53:37
Postat av: Johanna

Lucas satt i säte från v.24! och var fixerad från v.34. När vändningsförsöket gjordes i v.37 var det omöjligt att flytta på honom, rumpan var ju fastkilad ordentligt =) Du ska se att ditt vändningsförsök går lättare för att bebben redan legat rätt väg och att du är omföderska, då går det tydligen alltid enklare att vända! Du har ännu goda chanser till en naturlig förlossning!

2010-04-13 @ 21:27:53
URL: http://minahjartan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag föredrar nog en vanlig förlossning, trots att det gjorde så mycket ondare under tiden! Men att få arbeta sig själv igenom förlossningen och att vara så pigg direkt efter och den otroliga upplevelsen gör det mer värt! jag har dock inte många dåliga minnen från snittet, det gick så lugnt till och jag var vaken hela tiden, kunde höra första skriket och fick upp honom till mig i princip direkt. Du "föder" ju trots allt ditt barn ändå! Men tiden efteråt tar längre tid att återhämta sig...Och besvikelsen över att inte fått göra det på riktigt är ju jobbigt! Det finns för och nackdelar med båda! Sen kan man ju föda i säte?

Hur det än blir ska du se att det går bra!

2010-04-14 @ 10:48:42
URL: http://minahjartan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0