Tinnitus.

Fredagmorgon vaknade jag med lock för örat. Gjorde allt jag kunde för att få bort det, hoppade, svalde, blåste och höll för mun och näsa, men inget hjälpte...
Lördag när jag vaknade va locket fortfarande kvar. Låter kanske inte så farligt...men jag hörde bara ca 50% på örat (om inte mindre) och så hade jag ett brus hela tiden också, så "va?" va ett ord dom i min omgivning fick höra hela tiden. Jag höll verkligen på att bli tokig. Speciellt jobbigt va det att vara i "stökig miljö"...
For och köpte Revaxör på apoteket. Googlare och läste en massa om vaxpropp och tinnitus och båda stämde egentligen in.
Droppade i revaxör i örat, men det hjälpte inget... Provade igen senare på kvällen utan nåt resultat. Började vid det här laget bli riktigt orolig och började fundera på hur fasiken jag skulle kunna leva med det här h-vetet resten av livet, för nu så hörde jag ÄNNU sämre och det brusade rätt så mycket. Blev mer och mer säker på att det va tinnitus det handlade om.
Måste faktiskt erkänna att livet inte alls kändes på topp!!!
Innan jag gick å la min så droppade jag i ännu fler droppar och hade dom i hela natten...
I morse vaknade jag och locket va borta!!! Hurra!!!
Idag känns det som att livet leker igen :-)
Har dock fortfarande lite konstigt i öronen. Blir små lock nu och då, men dom går att "blåsa" bort. Kanske nåt jag bör kolla upp i alla fall...vi får se hur jag gör.
Glad är jag i alla fall :-)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag vet vad du talar om, har haft hördelnedsättning och tinnitus i många år, det är jättejobbigt och man blir snabbt trött när det är stökigt och livat runt omkring. Hoppas att det går över och inte blir något bestående. Försök "vila" öronen, dvs vistas inte där det finns höga ljud om du kan, använd öronproppar. Det värsta brukar gå över rätt snabbt då!

2010-08-02 @ 13:40:07
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: Linn, Felicia, Oliver

menn du, visst spolade du öronen med vattensprutaren efter att du droppat revaxör? för annars far det ju inte ut så snabbt=) skönt att locket var borta iaf. kramkram

2010-08-02 @ 14:54:38
URL: http://linndahlback.blogg.se/
Postat av: Emma

Det är inte tinnitus om det går över så det ska du vara glad för! Jag har haft tinnitus sen en kväll på PAN på högstadiet och det är verkligen ingenting man önskar någon. Men konstigt att det blir lock för öronen. Är du lite förkyld? Ibland kan det ju liksom sätta sig i öronen. Går det inte över måste du pröva med vårdcentralen tycker jag. Jobbigt!

2010-08-03 @ 12:00:15
URL: http://emsie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0