Bloggfunderingar...

Jag känner att min blogg börjat handla lite väl mycket om sömnad och barnkläder, så jag funderar på att starta en ny syblogg istället så "slipper" ni se alla kläderna här :-)
Vad sägs om det?

Idag har det varit full fart. Först å främst så har jag jobbat. Hämta Alicia. Få i henne mellis. Sy ett par nya fleesebyxor till henne. Göra oss i ordning och fara till stan. Fara och lämna Alicia hos faster Lina. Vara på ett 2 timmars föräldragrupps info. Äta skräpmat. Kika om längdskidor till Alicia. Hämta henne. Hem och lägga lillgumman. Sy, sy och sy :-)
Det va våran dag det...

Jag har lånat hem mig en overlockmaskin, så nu ser det jag syr faktiskt proffsigt ut. Sånna där riktiga sömmar som det är på kläder man köper i butik. Det blir bara roligare och roligare att sy och som det ser ut nu så blir det nog att investera i en sån maskin... Kommer nog även att börja sälja lite kläder också. Få in lite cash så att jag kan beställa hem lite nya tyger :-) Längtar!!
Fick hem en tygkatalog i posten idag så jag tror faktiskt att jag ska slå av symaskinen och lägga mig och kolla ut vad jag ska beställa.
Ifall det är nån här som är intresserad av att köpa nåt så är det bara att maila mig på [email protected]

Idag gick föressten den här auktionen ut på tradera.

Fick 165 för mössan och byxorna, så jag är nöjd. :-) Får nog ta och lägga ut lite mer där också så att man får in en liten slant...

Imorgon är det jobb igen. Härligt.
Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad kul att försäljningen gick bra på tradera.

Ska ni gå föräldragrupp denna gången också?? trodde man bara gjorde det med första barnet!

2010-02-08 @ 22:56:37
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Vad kul! Och aldrig fel med en extra slant. Ett tips är ju att sy dreggellappar och sälja. Går ju inte åt så mycket tyg och på tex H&M, Lindex mm så finns det nästan aldrig några i butiken...vet av många småbarnföräldrar att dom är väldigt poppis.



2010-02-08 @ 23:37:41
URL: http://varatlillahjarta.blogg.se/
Postat av: Tess & Theo

Ska till barnmorskan den 4 mars.

Jag är sugen på att beställa en såndär filt som du hade gjort för ett tag sen,men du kanske inte tog beställningar på dom?

2010-02-09 @ 00:06:43
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Emma

Du får gärna fortsätta skriva i denna blogg om sömnaden det är riktigt kul att se dina fina alster! Kul att ha ett extra-knäck. Det kommer garanterat att gå bra!

2010-02-09 @ 14:41:16
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Martina

Det har du rätt i. Men samtidigt så får man nästan panik över allt som inte är gjort ännu.. Mattias försöker dock tvinga mig att sova på dagarna och det är faktiskt bra att han gör det. Då tar man det lite lugnare i alla fall..

2010-02-09 @ 20:16:38
URL: http://litenlycka.blogg.se/
Postat av: theresela



jag tycker du ska fortsätta visa din fina grejor som du syr här...är så roligt att se dom! så du går en föräldragrupp????

2010-02-09 @ 20:35:38
Postat av: Emma

Theresela: Vad kul att höra att det finns dom som tycker att det är kul att se :-)

Japp, vi går i en föräldragrupp. Med Alicia gjorde vi inte det och det känns som att vi missade mycket. Både all info som vi missade och även det sociala... Det är ju kul att träffa andra gravida som ska ha ungefär samtidigt som en själv :-)

Så därför valde vi att gå i föräldragrupp den här gången.

Vi va heller inte ensamma om att gå där fastän det va andra graviditeten, så det va ju kul :-)

2010-02-09 @ 20:54:45
URL: http://emalee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0