Fredag och v. 23+0

Idag har jag varit ledig. Rätt så skönt faktiskt att slippa ta sig utanför dörren i denna kyla ;-)
Jag har fixat lite i hallen med byrån och suttit framför symaskinen.


Är nöjd över resultatet. Vit färg gör verkligen mycket. Nog för att jag tycker att teak är fint som det är, men denna hade en massa fula vattenringar på ovansidan... Nu är det bara resten av hallen kvar att fixa. Den är verkligen hemsk!!!

Mitt syprojekt för dagen fick jag inspirationen från Me&i´s byxa...men gjorde lite ändringar då jag gillar bättre att ha mudd där nere...
Den här är i strl 50/56, men stor i storleken som me&i´s kläder är...


Det är inte lätt att fota kläder har jag märkt. Speciellt inte då dom inte är strukna. Dom lever sitt eget liv :-)
Måste sy en matchande mössa till sen också ;-)


Petrus och Alicia har haft en bordtennismatch idag:-)

  

Undra vem som vann...

Nä, tillbaka till symaskinen för att prova mig på en ny grej.







Kommentarer
Postat av: Emmeli

Men hjälp så snygg!

Får man göra en beställning av dig? ;)

2010-01-30 @ 08:59:30
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: theresela

dom vart ju jättesnygga..kan du inte ta med dom imorron då ni kommer får jag se på dom..kanske man kan få köpa ett par???

2010-01-30 @ 12:43:42
Postat av: Ida

Vad fin byrån blev, ja tänk vad lite färg kan göra.



Du är ju superduktig på att sy, du skulle ju kunna börja sälja det du syr.



Ha en mysig helg.

2010-01-30 @ 12:51:22
URL: http://varatlillahjarta.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack Emma, och detsamma!!!

Superfint blev både byrån och byxorna. Vad använde du dig av för mönster när du gjorde dom? Det var en liknande idé jag fick att sy ett par sånna när jag såg alla fina byxor på bloggen häromdagen. Men har inte vågat prova mig på byxor än...



Jag köpte en billig tröja på rean för 20 kr som jag gillade i fasongen och så sprättade jag upp hela den och tänkte att jag skulle bruka den som mönster. Så det var det jag gjorde:-)

2010-01-31 @ 11:41:06
URL: http://johannamariastrand.blogg.se/
Postat av: Johanna

Kanske var onödigt mycket jobb att jag sprättade upp allt. Men men nu har jag ett mönster på den tröjan i alla fall:-)

Eftersom jag inte hade något sånt tyg man har uppe i linningen (kommer inte på vad det heter). Så frågade jag en dam som jag köpte sytråd hos igår hur jag kunde göra bäst. Då sa hon att om det är ett töjbart tyg man syr i så kan kan göra en egen sån linning i samma tyg, men man måste då klippa ut remsan man ska sy av i 45 graders vinkling, så det var det jag gjorde. Och det blev bra, inte alls så stelt som när jag provade men vanliga stela kantband.



Oj oj vad jag svammlade, men hoppas du förstår;-)

Gud, trodde aldrig det skulle vara så kul att sy:-)

2010-01-31 @ 12:48:30
URL: http://johannamariastrand.blogg.se/
Postat av: Linn

ja du är duktig på att sy, mkt fina saker har du gjort=0)



bild på magen kommer på onsdag (om jag har hittat kameran), då jag har 27 hela veckor.. =)



kram!

2010-01-31 @ 20:02:07
URL: http://linndahlback.blogg.se/
Postat av: Emma

Jajjamen det går bra med ett byte :-) Molntabletten har legat i lådan läänge nu

2010-02-01 @ 20:32:55
URL: http://emsie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0