Jag har blivit lurad.

Jag som va så säker på att magsjukan gett med sig, men där hade jag fel.

Igår då vi gick och la oss så renbäddade jag väran säng först men sprillans nya sängkläder som luktade urk... Efter ett tag så började Petrus skratta över ett konstigt ljud som jag sa va Alicias mage, för det bubblade bara till. Kort därefter frågade han om jag pruttat eller om jag hade hemsk andedräkt, men jag skyllde det på dom nya sängkläderna :-)
Kände tillslut själv att det luktade ju faktiskt äggfis i hela sovrummet. Det va Alicia som va den skyldige, för det konstiga ljudet va hennes diarrémage...
Fick ju väcka henne och byta blöja.
Ca 10 min efteråt så klagade hon på att hon hade ont i magen igen och ställde sig upp och sprutlackerade hela blöjan... Stackars liten.
Tack och lov så slutade det där...trodde vi.
Kl 02 va det dags att vakna igen, för då kräktes hon ner hela sig och alla hennes sängkläder. Så det va bara att ställa henne i duschen och sätta igång en tvättmaskin.

Nu idag så är hon som vanligt igen. Kan klaga då och då på att hon mår dåligt eller har ont i magen. Men vi får väl vänta och se hur det blir av det här. Förhoppningsvis är det över nu :-)

Kul föressten med så många kommentarer i förra inlägget. Måste ju nästan vara rekord, på så där kort tid... :-)

Kommentarer
Postat av: Jossan och Leia

Sämst med magsjuka! Känner mig krasslig men jag hoppas det stannar vid en förkylning isf!



Jo det är väl besökligt men låångt ifrån färdigt! Så hör av dig bara.



Jo det är helt otroligt vilka känslor man kan ha för en människa.. Även om hon ligger och gör galna ljud när man har huvudvärk ( som nu tex ) så kan man inte annat än att le ändå :D

2010-01-14 @ 15:13:11
URL: http://gamblah.blogg.se/
Postat av: Martina

Stackars liten! Hade ni höga hjärtljud med henne?

2010-01-14 @ 16:02:07
URL: http://litenlycka.blogg.se/
Postat av: Tess & Theo

Stackars lilla tjej. Hoppas hon slipper kräkas nå mer.



Jag är INTE sugen på att få magsjuka!

Jag har spytt nog nu i några månader. Jag skulle bli deprimerad om jag fick magsjuka nu.



Ni får komma någon annan gång. Jag släpper inte in er =)

2010-01-14 @ 18:15:08
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Tess & Theo

Nu var jag lite snabb att skicka iväg.



Man ska väl vara hemma iaf 2 dagar efter att man kräkts sist?!



Jag frågade Theo igen om han trodde att det var en lillebror eller lillasyster i magen. Då sa han "Blol,illayster blää" =)

Usch börjar verkligen vara nerös nu. Skulle vara kul om dom såg vad det är för kön. Men först och främst vill jag se så att allt är bra.

2010-01-14 @ 18:18:26
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Linn och flisis

tjoho...nej vad jobbigt att det inte var över...men skönt att hon får ut sig det¨...för då man väl kräkts brukar det ju bli bättre...(eller åtminstone kännas bättre tills nästa gång det är dags att kräkas).



Själv fick jag fara hem från jobbet idag då vårt sepedagis ringde och sa att hon fortfarande var sjuk...jävla kärring, då man kommer dit efter bussredan och hämta bilen hemma etc, inte fan är hon sjuk utan bara ledsen och trött...lata subba som inte ids söva henne...såhär var det en gång tidigare...blä tycker jag iaf om denna person!



well, nog med novellande i din blogg...hoppas hon slipper kräkas inatt så att ni också får sova lite mer sammanhängande.



kram

2010-01-14 @ 19:08:59
URL: http://linndahlback.blogg.se/
Postat av: Linn och flisis

jaa eller hur, men vi ska snart byta dagis så det känns bra!!! =)



anders jobbar i Luleå på en EIAB, så det är långa dagar för flisan på dagge...huvva...menmen sånt är livet tyvärr...



vi kanske kan ta en fika någon dag framöver om du har lust, tänkte då jag ändå är i skellefteå varje dag i princip=)



2010-01-14 @ 21:02:48
URL: http://linndahlback.blogg.se/
Postat av: mormor

hälsa lillgumman att mojmoj å moffar kommer när ni blivit friska å fikar.

Hon skall inte behöva gråta för att ha dit oss.

Kramar i massor till gumman

2010-01-14 @ 21:37:08
Postat av: theresela

huvva lät inge roligt med magsjuka...

2010-01-14 @ 21:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0