Jag har nyduschat...

...av alla Alicias sängkläder pga att hon spydde i sömnen. Lite va det inte heller. Tur att Petrus hörde det för annars vet jag inte vad som hänt.
Så nu ligger alla hennes sängkläder + några mjukisdjur i badkaret och är duschade. Får ta och sätta igång en maskin det första jag gör imorgon på morgonen.

Hela kvällen har Alicia klagat på magont och sprungit på toa flera gånger för att bajsa, utan resultat. Jag har dom trott att hennes klagan om magen bara beror på hennes far, att hon härmar han, men så var ju inte fallet i alla fall... Så nu är det bara att vänta och se om det här fortsätter eller om det bara va en engångsföreteelse...

Jag som hela tiden sagt att jag inte tror att Petrus har magsjuka. Nu börjar jag ändå tvivla...

Aja, den som lever får se.


Hann inte ens publicera det här inlägget innan det va dags för en andra gång. Denna gången i våran säng. Jag va ju beredd på att det kunde komma igen så jag hade bäddat med drag (som tåler väta), men hon lyckades kräkas på täcket också... Så nu är tvättmaskinen på för fullt. Kan inte vänta med det till imorgon, då kommer det ju att stinka spya i hela huset. Känns som att det redan gör det.
Oj oj oj, vill inte ens tänka på hur den här natten kommer att bli.
Just nu ligger gumman på en madrass på golvet nedanför våran säng...men hon har inte somnat än. Förhoppningsvis snart.

Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Linn och flisis

nej huvva vad jobbigt med magsjuka! (om det nu är det...låter som det om det har "smittat" till lillan också) Förra året vid denna tid fick vi det ju hela fammiljen, avlösnng av varandra...



hoppas det går över snabbt, det är jobbigt då de har magont och kräks!!



kram!

2010-01-13 @ 10:39:01
URL: http://linndahlback.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh nej, stackars lillan! Och stackars er, det är inte kul när dom små kräks lite här och där.. Hoppas det blir en kortvarig sjuka för henne, och att du klarar dig undan!



Själv får jag panik bara jag läser detta, jag vill INTE att magsjukan ska komma. Fuck jag måste uppfinna ett vaccin NU

2010-01-13 @ 10:50:03
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: signe

Men usch då! Magsjuka är aldrig roligt.. Hoppas du klarar dig och att alicia blir bättre!

Kram!

2010-01-13 @ 14:39:05
URL: http://theoholmgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0