Måndag

Sorry för den kassa uppdateringen, men det känns inte så kul att skriva då det bara är negativt och handlar om diarré och spya :-)

Igår så satte vi oss för att se Johan Falk. Tyvärr blev vi avbrutna mitt i allt för att Alicia lät från sovrummet, så Petrus sprang dit och tog upp henne, hon drömde nåt. När han står där och håller i henne så kräks hon över hela hans rygg och hela golvet. Det bara sprutar överallt. Så för Petrus va det bara att hoppa i duschen medan jag tog hand om lillgumman.
Som tur är så har vi en inspelningsbar boxer, så filmen kunde vi se i lugn och ro sen. Det dåliga va bara att vi va inte klara förän kl va närmare 24!!!
Självklart kunde jag inte somna heller...så det tog nog närmare 1 timme. Sen så har jag sovit jätteoroligt hela natten. Vaknat nästan varje timme och kollat till Alicia...
Så när väckaren ringde 06:15 va jag INTE utvilad för 5 öre kan jag lova.

Har varit på A-torp och jobbat idag. Det är faktiskt ganska skrämmande hur stor skillnad det är på ex Kågebarn och stadsbarn... Jag kan säga så att jag inte skulle vilja ha mitt barn där i alla fall, så jag är verkligen glad att vi bor där vi bor :-)
Det kommer att vara nedräkning nu dom dagar jag har kvar där att jobba... Bara 5 dar kvar ;-)

Idag efter jobbet så for jag en snabb sväng till stan. Köpte inget.
Körde sen till Ursviken och köpte en byrå som va på blocket och sen vidare till Skelleftehamn och kikade på Johannas lilla hundvalp. Världens sötaste förstås :-) Mini-mini och busig nanting...
Det är byrån i teak som vi köpt. Vi ska dock måla den vit och sen ha den i hallen då den är klar. Det blir nog bra :-)

Nä nu tror jag snart att det är dags för sängen. Har lite sömn att ta igen känner jag och håller jag dottern det jag lovat så blir det en dag med full fart imorgon också... ;-)


Föressten. Pratade med bvc idag och berättade om Alicias kräkningar. Hon sa att det behöver inte vara det att det är magsjuka längre, utan att det kan vara att hon är slemmig på kvällen och därför spyr. Vet inte riktigt om jag tror på det, för hon är varken snorig eller hostig...
Och så ska vi ge henne små men många mål om dagen.

Då jag kom hem ikväll vid 18-tiden så ville hon äta med mig trots att hon redan ätit middag ca 1 timme tidigare. Sen vid 19 så grinade hon till sig gröt och när hon la sig just därefter så bönade och bad hon om en vällingflaska. Där sa jag dock stopp, men det är inte kul att neka henne mat, för hon har ALDRIG annars bett om mat.
Det tog lång tid innan hon somnade och hon va törstig hela tiden och bad om vatten. Det kan jag ju heller inte neka henne.
Det är inte lätt det här, men det är väl bara att vänta och se om det blir att sätta på tvättmaskinen sen eller inte.
Håll tummarna för att vi inte behöver det :-)


Kommentarer
Postat av: Jossan och Leia

Alltså.. En fråga.

Vad är det som är så himla fel på barn som bor i stan/går på dagis på a-torp?

Min systers pojkar har gått på a-torp och det är då inget fel på varken dom eller på dom andra barnen som går/gått där. Veronica var supernöjd med att ha dom där.

Olivia går även hon på a-torp och är fullt normal.

Tycker verkligen att du gjort ett dumt uttalande nu.

Och Leia kommer antagligen, om inget helt oväntat sker, också gå på dagis i stan.

Och kommer bli ett stadsbarn.

Tycker det är himla otrevligt av dig att skriva så där.

Jag känner upppriktigt sagt att jag blir lite förbannad.

Döma barn på det där sättet känns inte okej.

Om jag missuppfattat ngt så får du gärna förklara det för mig isf...

2010-01-19 @ 00:17:44
URL: http://gamblah.blogg.se/
Postat av: therese la

hoppas verkligen att eran magsjuka går över snart...inte roligt att ha, hur går det med magen då???'

2010-01-19 @ 11:31:22
Postat av: Emma

Jossan: Ska försöka förklara lite bättre.

Jag säger inte att det är fel på alla barn som bor i stan/går på dagis på a-torp...Men dom barngrupper jag mött så ÄR det stökigare än vad jag upplever på dagis ex. här i Kåge.

Detsamma gäller även skola/fritids.

Att din syster varit nöjd med förskolorna pojkarna gått i är ju toppen och att Olivia är normal tvivlar jag inte alls på.



Jag har suttit och läst igenom det jag skrev i inlägget och jag kan faktiskt inte tycka att jag varken gör ett dumt uttalande eller dömmer barn, men om du ser det som det så är ju det tråkigt.



Therese La: Verkar som att Alicias mage stabiliserat sig lite nu, så vi hoppar på det bästa :-)

Med min mage går det bara bra... Värre är det med ryggen ;-)Men det är väl så det ska vara...det är sånt man får ta ;-)



2010-01-19 @ 17:46:14
URL: http://http:/emalee.blogg.se
Postat av: Jossan och Leia

Jag känner då en hel del andra personer som har sina barn på olika dagis runt om i stan ( många då på a-torp ) som upplever dessa dagis som utomordentliga...

Vet inte vad du upplevt för skräck-exempel där du varit.

Men jag tycker att du formulerar dig lite dåligt faktiskt. Men det är min åsikt.

Tycker det känns tråkigt att du har den synen på barn från stan. För dom är inte på ngt sätt sämre än "kågebarn".

2010-01-19 @ 18:03:08
URL: http://gamblah.blogg.se/
Postat av: Emma

Jossan: Ingen vits att sitta här och förklara sig, men hade du varit i mina kläder en dag hade du förstått vad jag menar.

Sen så kan det ju också hända att man som förälder heller inte får samma inblick som man som personal får?!

Kanske att jag formulerar mig dåligt, men så länge jag sitter och skriver i min egen blogg där jag vet vilka som läser så känner jag att jag skriver rakt från hjärtat om precis det jag tänker och tycker.

Det är ju faktiskt valfritt att läsa.

Jag har dessutom ALDRIG sagt att barn från stan är sämre än byabarn!!

2010-01-19 @ 21:06:39
URL: http://http:/emalee.blogg.se
Postat av: Jossan och Leia

Jo absolut kan man få en annan syn när man är personal. Det vet jag av egen erfarenhet.

Men jag är ingen person sopm håller tyst när jag tycker ngt är fel. Och självklart får du skriva i din blogg om vad du vill!

Men ngnstans måste man ju förstå att vissa kanske tar illa vid sig av saker man skriver?!

Skulle ngn göra det av saker jag skriver eller säger så uppskattar jag ifall dom ifrågasätter det.

Iaf så jag får en chans att förklara det jag menar.



Vilket jag även vill attt andra ska få göra ifall jag undrar om ngt.



Sen menade jag inte att du tyckte att "stadsbarn" var sämre. Där kanske jag formulerade mig dåligt.

Då ber jag om ursäkt för det.

Jag hoppas att du förstår varför jag säger ngt övt.



Men man kan ju inte tycka samma om allt. Så är det ju i livet. :D

2010-01-19 @ 21:37:51
URL: http://gamblah.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilket dagis har du varit på och vad tycker du är skillnaden? Tror att "kvaliteten" på dagis kan vara väldigt varierande beroende på personalsammansättning och övrigt upplägg.

2010-01-19 @ 22:02:15
URL: http://kaipiyonet.blogg.se/
Postat av: Emma

Nog får du gärna ifrågasätta och be om en förklaring, för jag vill ju gärna ha kommentarer, det vet nog alla min läsare...

Men du han ju reta upp dig och bli förbannad redan innan du fått förklaringen och skrivit att jag gjort ett dumt uttalande och att det va otrevligt av mig att skriva sådär.



Att jag skriver att det är extrmt stor skillnad på stadsbarn och kågebarn hade jag faktiskt inte trott skulle få nån att reagera. Det handlar ju inte om varje enskild person, utan rent generellt.

Sen om man går ännu längre och jämför kågebarn och jörnsbarn så är det nog väldigt stor skillnad där också, (inget jag vet, men en ren gissning)



Och nä, egentligen så kan jag inte förstå att man måste ta det här över bloggen. Vi kunde tagit det över en fika istället och diskutera hej vilt ;-)

2010-01-19 @ 22:20:43
URL: http://http:/emalee.blogg.se
Postat av: Jossan och Leia

Mitt syfte med att fråga om detta var inte att starta en diskussion.

Men det faller sig naturligt ( i alla fall för mig ) att bli förbannade ganska direkt.

Sen kanske jag inte borde tagit det på bloggen.

Men jag står för det jag säger.

Och jag tog illa vid mig av det, därav min reaktion.



Jag kan ändå inte förstå den stora skillanden mellan dom olika byarna/städerna/dagisen.

Men att du är av en annan åsikt respekterar jag!



Tycker att det är intressant att se vad folk har för olika åsikter om saker också.

Därför ifrågasätter jag gärna.

Positiva som negativa.



Men vi lämnar det här då. Tack för svaren på allt iaf :D

2010-01-19 @ 22:53:51
URL: http://gamblah.blogg.se/
Postat av: Emma

Nä det känns inte som att vi kommer så mycket längre med det här. Båda har i alla fall fått säga sina åsikter.

2010-01-19 @ 23:03:45
URL: http://http:/emalee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0