Nytt lösenord.

Idag har jag varit ledig. Skönt. Har därför fått lite gjort här hemma. På fm tog P med sig A till pulkabacken så då fick jag äta min frukost i lugn och ro :-) Sen har jag städat, dammsugit och skurat. Jag och Alicia har även varit ute på en sparktur och gjort lite ärenden och nu ikväll så har vi haft besök av Alicias mormor och morfar. Dom har saknat varandra väldigt nu när dom inte setts på ett tag pga sjukdom, så det va ett glatt besök :-)

Idag så fick jag ett paket i postlådan som jag väntat på :-)
Nämligen mitt tyg som jag beställt!!! Wihooo...Här ska sys. Måste tyvärr först tvätta det, jag som helst ville börja klippa och sy direkt jag såg det.
Fick egentligen fel tyg, fick ett i velour istället för i interlock (vanligt stretchigt) men det gör mig inget, för velouren va en nyhetsvara som skulle komma i januari (som inte hade kommit då jag beställde) och dessutom dyrare och bredare än det jag beställt, så jag ska då inte klaga. Ville egentligen beställa det, men hade inte tid att vänta på att det skulle komma in i butiken så därför tog jag "vanligt" istället. Kommer inte ens att maila och säga att jag fått fel, för det lär ju kosta mer för dom med porto än att jag får behålla det dyrare tyget, dessutom så är det deras misstag ;-) kanske en liten fuling, men men...

Alicia har fått en mycket ful ovana, eller ovana och ovana, hon testar väl gränser antar jag. Hon har i alla fall "fallit" för ordet fan.
Om hon är inne på sitt rum och leker så kan man höra hur hon sitter och svär för sig själv. Har även hört när hon tex inte fick upp locket på ketchup-flaskan, då blev hon riktigt irriterad och sa fan.
Jag vill inte att min dotter ska svära och hon vet att man inte får det...men idag skulle det trotsas och testas otroligt mycket. Hon sa den flera gånger efter varandra och P tog med henne på toan och tvättade hennes tunga med vatten ;-) och vi sa att om hon fortsätter att säga det så måste vi tvätta tungan med både tvål och vatten, för att det är så fult.
Vet inte riktigt vad man ska göra...
Att ignorera har vi försökt med...men då hon säger det gång på gång kan man ju inte bara låtsas som ingenting...
Jaja, hoppas att det blir bättre nu efter tvålhotet ;-)

Nu ska jag gå och ta mig en macka och sen gå och lägga mig.
Natti!



Graviditeten:
Har senaste tiden börjat få en hemsk halsbränna...eller egentligen har det nog pågått några veckor. Idag va jag och handlade några tabletter på apoteket, men dom verkar tyvärr inte hjälpa.
Annars så är allt som vanligt.
Bäbisen bråkar på där inne och det är sååå mysigt.
Vad som är mindre mysigt är att jag varje dag har ont bak i ryggen... Om det är ichias eller foglossning vet jag inte, men ont är det i alla fall...
Tror att jag hade likadant med Alicia, men det va mer i slutet av graviditeten (tror jag)...

Kommentarer
Postat av: Tess & Theo

Jo man såg jättebra =) Så det var kul att få med ett sånt foto också. Har ju ett 3D foto på Theo också men då är han bara i v.11 =)



Vi har inte kommit överens om något namn. Jag tror vi väntar och ser när bebisen kommer. Jag vågar ändå inte riktigt kalla bebisen för "hon". BM kanske såg fel. Men hon lät ju så säker =)

Visst tog ni reda på vad Alicia var för någon? =)

Var det tydligt för barnmorskan?



Det känns skönt att få komma till BM 1 vecka efter UL.

Fast då gjorde vi ju ul:et lite senare också.



Jag har också börjat få halsbränna. Dock inte att jämföra med hur jag hade det med Theo i slutet och jag hoppas att jag slipper det.

2010-01-20 @ 22:48:58
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Martina

Min värsta halsbränna hade jag från ca v25-30 om jag minns rätt. Det var riktigt hemskt! Nu har det börjat ge med sig, är bara ibland det ger sig till känna.. Kanske det beror på att jag är inne på slutspurten nu? Jag lider med dig, för det är verkligen inte roligt. Det finns verkligen både en tjusning och en nackdel i varje del av graviditeten måste jag säga :) Men nog är det allt bra mysigt att få vara gravid och framför allt känna att det faktiskt finns ett liv därinne :)

2010-01-20 @ 23:10:14
URL: http://litenlycka.blogg.se/
Postat av: Emma

Det där med svordomarna är verkligen inte kul. Knut kan svära ibland, men då kör vi med ignorerar-metoden. T.ex så säger han ibland "Det här var jävlart gott" när man äter och det är ju skitsvårt att hålla sig för skratt men vi låtsas som ingenting. Jag vet inte om det är rätt eller fel, men så länge vi inte reagerar så upprepar han det inte. Jag vet inte hur man ska göra då dom väl vet att det är fult att säga!? Svårt.. Men dock är det ju så att Alicia är så pass liten än att hon inte förstår innebörden. Hon kommer garanterat att sluta svära då nyhetens behag gått över. Testa gränserna för att mamma o pappa reagerar är ju säkert jättekul. Snart kommer hon på nåt nytt :-)

2010-01-21 @ 08:53:30
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Linn

Du jag såg att de sökte en person till hemtrevnad (om det heter så??)...det var en heltidstjänst...och man skulle vara intresserad/duktig på att sy och typ inredning(?)...kanske något för dig?



kram//Linn

2010-01-21 @ 15:39:40
URL: http://linndahlback.blogg.se/
Postat av: Tess & Theo

Nej jag tar inga mediciner mot halsbrännan just nu.

BM rekommenaderade Gaviscon (tror jag de heter).



Jag tog bara samarin under tiden med Theo. Det hjälpte. Men i slutet var det ingen som hjälpte.

Tar du något mot halsbrännan?

2010-01-21 @ 21:19:02
URL: http://mtt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0