Onsdag

Jag är så fruktansvärt less nu. Har tillbringat flera timmar idag (också) framför dataskrället för att knåpa ihop en fotobok. Kan jag inte bara bli klar nån gång så att jag får beställa boken!!!! :-)

Idag har varit en riktig hemmadag. har faktiskt inte satt foten utanför dörren ens, men det beror inte på kylan...eller jo till viss del, men inte bara. Tänkte egentligen fara ut med Alicia en stund på förmiddagen, men då jag såg hur kallt det va inne ändrade jag mig rätt så snabbt, inte för min skull, men för hennes.
Sen har sagen bara rullat på.
Jag har tvättat flera maskiner, hängt upp och tagit hand om tvätt.
Plockat bort det mesta av julen...eller rättare sagt allt utom stjärnorna och utebelysningen. Dom får stanna ett tag till... Julgardinerna har heller inte plockats ner än. Måste köpa nya gardiner först tänkte jag...
Har rensat i hallen också, så nu tar man sig in till oss :-)
Vi som har så liten hall har ändå flera jackor/overaller var som händer där och flera par skor. Inte konstigt att det blir fullt fort.

Nu efter middagen va det egentligen tänkt att vi skulle fara till Alicias kompis Charlie och leka lite, men det blev så sent så vi ska försöka ta oss en tur dit imorgon istället.

Alicia har inte fått sova idag heller på dagen, för nu måste vi försöka få lite kvällsrutiner igen. Dom är verkligen helt bortblåsta, så därför kör vi med den hårda stilen så att hon ska vara trött på kvällen... Och det funkar faktiskt. Idag så sov hon strax innan 20, så förhoppningsvis så vaknar hon i tid imorgon. Om hon gör det så ska hon få sin timme på dagen också och ändå förhoppningsvis somna i normal tid på kvällen.

Känner att den här bloggen börjar bli så tråkig.
Vad vill ni läsa om egentligen??

Kommentarer
Postat av: Ida

Jo, det är väldigt lätt att man rubbar på rutinerna när det är Jul & Nyår, många sena kvällar!



Jag tycker inte alls din blogg är tråkig. Om jag får önska så läser jag gärna om dina pyssel och ideér också såklart om Alicia och det lilla pyret i din mage.



Kram

2010-01-06 @ 22:35:06
URL: http://varatlillahjarta.blogg.se/
Postat av: Tess & Theo

Haha jag kom ihåg då jag hade långa naglar (tror det var i högstadiet) och David.B frågade om jag inte skulle ta och klippa dom =)

Ja,det är snyggt med långa naglar som ser välvårdade ut men det känns ändå som att det är massa bakterier där. Jag har som fått en liten fobi för naglar.



Jag tycker att du skriver bra som du gör,däremot tycker jag att du kan uppdatera lite oftare. Gärna minst 2 inlägg per dag om jag får välja =)

2010-01-06 @ 23:36:22
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Linn och flisis

jag tycjer det är bra det du skriver om... =)



okej, fast man brukar ju "veta" själv...känslan man hr brukar nog oftast stämma=)



jag tycker det vore roligt om NÅGON får en tjej, alla får pojkar nu, inkl. jag då... fast som du skrev spelar det ju verkligen INGEN roll...jag har alltid velat ha en av varje om man fått välja så och sedan så spelar det ju ingen roll vad man får som "tredjebarn" då man redan har en av varje...hahah om man nu ska ha/kan få ytterligare barn vill säga =)



ja foglossningar, det gör Ont ONT ONT...men det har ändå blivit bättre då jag använder bältet och inte rör mig så mkt...=)

2010-01-07 @ 08:05:30
URL: http://linndahlback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0