Rekord!!!

Idag vaknade Alicia kl 9...inte så sent som det varit tidigare under ledigheten, men vi bestämde oss ändå för att försöka hålla henne vaken hela dagen så att det inte skulle bli så sent ikväll.
Vissa stunder så har det varit jobbigt för henne och hon har gått och hämtat tutten och myst en liten stund...men annars har det gått rätt så bra.
Kl 19:50 la hon sig i sängen med flaskan och jag passade på att gå och hänga tvätten för att sen gå och läsa en bok för henne. Hon ropade när flaskan va slut, men fick kasta flaskan på golvet så kunde jag ta hand om den sen och då hade jag bara liiite kvar att hänga upp.
Då jag kom till hennes rum några minuter senare va det alldeles tyst och hon låg och blundade. Det måste vara nåt slags rekord!! :-) Kl va då 20:00....
Annars är läggningen en jobbig grej och hon kan ta någon timme på sig att somna.

Dagen idag har varit väldigt slapp annars. Petrus och Alicia va duktiga och skottade av taket på inglasningen på förmiddagen. Dock så kom Alicia in efter ca 15 min för att hon frös om kinderna... Händerna va också iskalla. Nån som har nåt bra tips om en bra handske?
Jag har också gjort lite nytta i alla fall :-)
Jag har tagit tag i sovrummet och min garderob. Fyllde en hel flyttkartong med kläder som ska i förrådet. Skönt. Nu kanske jag nån gång kan få lite ordning där inne :-) Är dock inte helt klar...

Bäbisen har varit väldigt lugn idag och jag sitter här med halsbränna... men jag räknar med att den där inne snart vaknar till liv...det brukar vara så på kvällarna.

Jag har så himla många idéer och projekt i mitt huvud som jag skulle vilja göra, men det känns som att det varken finns tid, pengar eller ork till det...heller inte kapacitet....men nåt av dom måste jag få gjort i alla fall :-)
Vad det blir får ni se sen...

Nu ska jag fortsätta att slösurfa lite...

Kommentarer
Postat av: Lisa

kameran kostade 4995:- med objektiv, väska och minneskort. Det är verkligen jättekul så har du möjlighet nån gång så tycker jag definitivt att du ska skaffa en systemkamera.

2010-01-05 @ 04:58:49
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: Martina

Ikea är bra! :) Klart han måste ställa upp på en Ikea sväng :) Jag vet, 8 veckor är absolut ingenting! Jag börjar faktiskt bli lite nervös måste jag säga men det är väl helt naturligt antar jag :)Hur mår du då? Förutom halsbrännan?

2010-01-05 @ 09:31:18
URL: http://litenlycka.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Vi har vantar från didrikson som är SUPERvarma!

Har även ett par från p&p, men dom är inte alls speciellt varma.

:)

2010-01-05 @ 13:53:47
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Emmeli

http://www.didriksons.com/collection.asp?c=1&sizeId=4



Hoppas länken fungerar.

Om du bara kommer till barnkläderna så heter vantarna "Biggles mittens" :)

2010-01-05 @ 20:06:14
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0