Tack och lov...

...så blev det inget mer med Alicias kräkningar och natten blev hyffsat lugn. Inte för att man sover speciellt bra själv då man vet att hon kan kräkas mitt i natten men...
Idag har hon då varit som vanligt igen, fast klagat lite på magont.
Petrus har det bättre i magen också, så nu hoppas jag att vi alla är friska och pigga imorgon :-)

Igår va jag och köpt tyget på 5 rum och då Alicia gått isäng så satte jag saxen i tyget.
Det är fasiken inte kul att sy, speciellt inte då man ska göra 4st(!!) kappor. En är helt ok, men då det är så många är det bara jobbigt. Känns som att det aldrig tar slut.
Nu är jag i alla fall klar med dom och det kommer att dröja innan jag byter ut dom, bara för att jag inte ids sy nya :-)
Jag blev nöjd med dom, men Alicia är nog snäppet nöjdare att få ha "vajj" (varg) på gardinerna...



Är ute efter nya fönsterlampor. Nån som har något tips på några fina?

När jag ändå va framme med kameran nu ikväll så passade jag på att ta ett kort på julklappen som jag gav till mig själv också. Ett ljushus.
Älskar sånna, men dom är så himla dyra. Dock inte den här som jag fyndade :-)
Det blir ett så mysigt sken av den, men det syns inte nu när jag hade blixten på på kameran...




Till nåt helt annat.

I julklapp så fick Alicia ett bamsepussel av hennes faster med 12st(!!) bitar. Så jag tänkte att det här får vi lägga bort och ta fram då hon blivit lite större, med det blev aldrig av. Så hon har kämpat med det här och byggt och byggt och lägger det nu helt själv utan problem. Det är ju nästan så att man blir lite stolt :-)
Får ta och köpa lite fler svåra puzzel och lägga bort alla gamla, för dom är ju på tok för lätta för henne nu...

Nä nu ska jag ta och plocka bort alla mina sygrejjer innan det är dags för sängen.
Natti.


Ps. Det är ca 1/5del (eller hur man nu skriver) av er som kommenterar. Det är dålig statistik!!!

Kommentarer
Postat av: Tess & Theo

Tack för tipset!Lät som en bra kräm

Tyvärr finns ju inte body shop här. Får gå in och kika då jag är i skell. Tror inte ens Luleå har body shop.



Med Theo kräktes jag men då var det kanske 1-2 gång i veckan till v.12-13. Mådde däremot väldigt illa.

Denna gång har jag kräkts betydligt mer och mått mer illa.

Är väl mer påverkad av alla hormoner denna gång.



Därmot kände jag av Theo mer i denna veckan än vad jag gör denna gång.Jag känner bebisen men vad jag kommer ihåg så kändes Theo mer sprattlig.

2010-01-13 @ 22:15:48
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Lisa

Gardinerna blev verkligen jättefina, kul med lite annorlunda tryck.

Jag har ju just blivit varslad från mitt arbete men hinner gå på mammaledigt innan jag blir uppsagd så vi får hålla tummarna att det hinner vända innan jag har varit mammaledig klart.

Har precis fått klart med alla papper som ska skickas in till försäkringskassan angående havandeskapspenning och nu hoppas jag på att jag ska bli godkänd. Kommer förhoppningsvis bara att jobba en månad till. Har en hel del problem med foglossning vilket jag inte kännde av alls förra gången och det är inte kul ska jag säga, och att bli sjukskriven för de problemen verkar ju jättesvårt, så jag hoppas på havandeskapspenningen då jag har ett rätt tungt arbete.

2010-01-13 @ 22:51:42
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: signe

Nej, det var inte din mamma som sa det =)



Vad fina gardinerna blev!

..och skönt att alicia blivit bättre.

Nils hejjar på henne som lägger pussel, han kämpar på med ett 2000-bitars nu =)

2010-01-13 @ 23:01:23
URL: http://theoholmgard.blogg.se/
Postat av: mamma

Gardinerna verkade bli fina .Kommer snart å ser de live.

Ha en bra dag. Hoppas att det löser sig med allt....

kring jobb å så

Kram

2010-01-14 @ 06:28:22
Postat av: Emma

Det blev ju supersnyggt med gardinerna! Bra jobbat. jag är också ute efter nya fönsterlampor, men det är ju så jädra dyrt med lampor. Man kanske får fynda nåt på loppis. Skönt att Alicia är bättre också! Knut har också ett sånt där 12-bitars Bamsepussel och han har blivit riktigt duktig han med. Det är nog bra för dom att öva.



Ja det vore skönt med massage till veckan. Jag tror att jag kan alla dagar. Eventuellt inte då det är hockey :-)

2010-01-14 @ 07:58:17
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Ida

Vad fint det blev med gardinerna, jätte fint tyg!



Jag vill också ha nya fönsterlampor så om du hittar några fina så får du gärna tipsa mig! Vet av några på Ikea synd att det är så låååångt dit, man far ju inte direkt dit bara för några lampor.



Kram

2010-01-14 @ 08:07:43
URL: http://varatlillahjarta.blogg.se/
Postat av: Sara

Jättefina gardiner! :) Hoppas ni slipper magsjukan nu, det är inte roligt!



kram!

2010-01-14 @ 08:44:28
URL: http://kaipiyonet.blogg.se/
Postat av: Martina

Gardinerna blev riktigt fina! Jag skulle behöva investera i lite nya gardiner till vårat hus men jag tror att det får vara tills vi är helt klara med takmålning och väggbygge.. :) Blir roligare att göra om när allt sådant är fixat..

2010-01-14 @ 09:40:45
URL: http://litenlycka.blogg.se/
Postat av: therese la

vilka snygga gardiner....jag ska på hemtrevnad på fredag o söka åt nå snyggt tyg till köket..hörde att det inte blev nå fika ikväll...då kankse jag kan vara med nästa gång istället men jag gobbar ju varje dag nu, så jag sa till lina att vi skulle kankse planera in en suring nån fredagkväll hos dej, vad sägs om det????

2010-01-14 @ 11:25:18
Postat av: Martina

Nej, mest troligt så blir det att börja nu i slutet av månaden.. Men det är osett än.. Hjärtljuden har varit högre i början av graviditeten och kring 136-142 nu sista gångerna. Men i fredags när vi var in så såg man verkligen hur det kan pendla beroendevis på hur aktiv bebis är.. Så jag är lite skeptisk till att könet har med hjärtljuden att göra ;)

2010-01-14 @ 11:35:03
URL: http://litenlycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0