Tisdag.

Idag va det min tur att stiga upp med Alicia...första gången på länge, så det va bara att bita ihop då hon vaknade kl 08:50 och ta med sig täcket för att lägga sig och se Ronja Rövardotter med henne.
Jag vet, kl 9 är inte lite...men för mig som sovit till 11 senaste dagarna och behöver massor med sömn så är det väldigt tidigt. Dessutom så har jag sovit så dåligt i natt...

Efter lunch så packade vi ned badkläder och tog oss en tur till Eddahallen. Ni skulle sett Alicias min då vi berättade att vi skulle dit. Hon blev överlycklig och började hoppa :-)
Vi va inte ensamma på Edda kan jag lova. Tänkte att dom flesta borde börjat om att jobba nu, men så va ju absolut inte fallet. Det va MASSOR med folk där!!!
Det gick bra i alla fall och Alicia hade jättekul och det är ju huvudsaken.

Efter Edda for vi en sväng till stan bara för några ärenden, men redan efter första affären så hörde vi "kl är nu 4 och vi stänger butiken". What?!?! Inte visste jag att det här va en speciell dag. Trodde bara att det va en vanlig tisdag, men att morgondagen va röd visste jag... Aja. 2 av 3 ärenden blev gjorda i alla fall :-) Handskarna till Alicia får vänta till senare.
Tydligen så har farfar och Barbro köpt några handskar till Alicia. Kanske borde vänta och se hur dom är först innan jag köper nya till henne...

Sen blev det Frasses. Jättegott när man sitter där och äter, men sen när man kommer hem så ångrar jag mig alltid. Börjar må så illa av sån mat, men jag skyller mig själv.
Sen vi kom hem så har vi bara slappat... Jag och Alicia såg Pippi på dom sju haven och så har jag suttit endel framför datorn.
Håller på att redigera lite bilder för att sen göra en till fotobok...
Scrapbooking är ju sååå kul men också sååå dyrt och det tar sååå lång tid, så därför har jag inte suttit i hobbyrummet på flera månader. Får ångest då jag tänker på hur mycket jag ligger efter, speciellt då jag har påbörjat ett magalbum på då Alicia va i magen. Jag måste ju för bövelen göra det klart innan det är dags att göra det andra albumet... Hua. Tiden finns inte ju. Så därför ändrar jag mina planer lite och kommer att göra en fotobok på nätet istället.
Visst, det blir inte lika personligt, men det tar i alla fall inte riktigt liiika lång tid att göra ;-)

Nu måste jag fortsätta att jobba så att jag blir klar nån gång.
Har suttit i ca 2 timmar nu och bara redigerat och sorterat kort. Sen börjar det roliga .-)

Som vanligt så kollar jag INTE igenom det jag skrivit, så ni får stå ut med mina stavfel/slarvfel. Så Petrus, du behöver inte klaga ;-)

Kommentarer
Postat av: Martina

Ja du, största anledningen är nog att jag är lite spruträdd och sen att dom ska sticka i ryggmärgen gillar jag inte. Det känns som att det är för mycket som kan gå fel. Jag vet att dom är vana och har gjort det tusen gången men jag kan ju tillhöra den procenten som det går fel för. Inte allt för länge sen så läste jag i tidningen om en tjej i Skellefteå som hamnat i koma för att dom missat lite.. Så därför blir jag lite skeptisk.. Men vem vet jag kanske kommer böna och be om det när jag väl är på plats.. ;)

2010-01-06 @ 02:48:54
URL: http://litenlycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0