Vinden har vänt...

Eller magsjukan ser ut att ha tagit en vändning i alla fall.
Jag har inte spytt sen igår och tvättmaskinen har stått stilla inatt = Alicia har heller inte spytt.
Hennes mage är dock fortfarande i obalans, så det är majsvälling och flytande föda som gäller.
Tycker ändå att hon är duktig.
Det har bara varit en "olycka" under den här tiden och då är hennes avföring helt flytande. Tycker att det är otroligt att hon hinner till toaletten, för man vet ju själv hur bråttom det är då man väl måste på toa.

Idag har vi faktiskt varit ute en sväng. Skönt med lite frisk luft. Vi tog med madrassen och mötte morfar i pulkabacken. Det blev inte överdrivet länge då det drog så kallt där och Alicias kinder va helt röda. Men lite frisk luft fick vi, och det är ju huvudsaken :-)

Till veckan och nästa vecka har jag fått några dagar med jobb. Jippi!! :-) Dock så är det inte mitt favoritställe, men det är bara att stå ut. Det ger ju pengar i alla fall...
Sist jag va där så sa jag att jag aldrig mer skulle sätta min fot på det där skitstället, men det va en annan avdelning än den jag ska på nu, så förhoppningsvis så hamnar jag på en bättre avdelning den här gången :-)

Resten av den här helgen kommer nog att fortsätta gå i lugnets tecken. Man känner sig rätt så sliten faktiskt. Helt tom på energi...

Jag och Alicia missar tyvärr Petrus match idag. Första hemmamatchen vi missar, men hoppas att dom tar hem segern i alla fall trots att vi inte är där och hejjar fram dom.
Alicia va inte speciellt nöjd med att inte få följa med, men det är nog bäst så  i alla fall. Hon sa att hon ville vara där och ropa "hejja pappa, hejja pappa" :-)

Nu ska jag gå och lägga mig i soffan ett tag medan hon ligger ute i vagnen och sover.

Kommentarer
Postat av: mamma

Låter härligt att ni mår bättre.

Du jag var ju på matchen å hejade.Bra jobbat av Gamla stan 8 eller 9- 2 ....

Vi kanske vågar oss på ett fik på söndag om ni fortsätter i friskhetens tecken-

Längtar att träffa (speciellt Alicia) men även er och se ett fint sovrum å de nya gardinerna

2010-01-16 @ 13:42:52
Postat av: Linn

va skönt att det förhoppningsvis är över...magsjuka är en av de värsta "vanliga" sjukdomarna att ha tycker jag...usch!



kram!

2010-01-16 @ 20:31:48
URL: http://linndahlback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0