Loppisfynd

Då jag själv tycker att det är kul att se bilder på fynd som andra gjort tänker jag därför här visa vad jag fyndade i lördags. Det va kvartersloppis här i Kåge. Visste inte ens om det, men mamma ringde mig när hon va där och sa att hon stod och höll i lite me&i-kläder och frågade om jag va intresserad.¨Gjorde mig och Alicia i ordning och så for vi dit vi också.
Det här är vad vi blev rikare i klädesväg. Allt till Alicia :-)



Pippikjol, Hello Kitty tunika, Hello Kitty klänning, huvtröja, velourbyxor, Hello Kitty t-shirt, Hello Kitty skjorta (fått av mormor) 



Klänning + tights, tunika i frotté, 2 t-shirts, velourtunika med hjärta. Allt från Me&I...
Och för allt det här gav jag endast 160kr. Pinsamt billigt nästan...

Igår va jag på loppis igen, men denna gång i parken. Där blev det också klädesfynd, men till Molly :-)
Kläderna hänger just nu ute på tork, så bild på dom kommer senare idag.

Tycker verkligen att det är perfekt att köpa begagnade kläder.
Från början, innan Alicia kom till världen så vägrade jag att handla begagnat. Hon skulle minsann inte ha nåt använt, utan skulle bara ha nya fräscha grejjer. Både saker och kläder. Men nån gång under graviditeten så började jag väl inse att begagnat duger absolut lika bra. Och glad är jag för det.
Då har man ju mycket mer pengar att shoppa för ;-)
Vi köpte ju tex hennes vagn för halva priset vad den hade kostat ny, och då va bara liggdelen använd i 6 månader. Sittdelen va oanvänd och inplastad. Bara där sparade vi ju faktiskt 4000kr...
Nä nu ska jag inte uttråka er med mitt tjat här. Ska skynda mig å passa på att göra nåt vettigt medan båda damerna sover. Inte ofta det händer.

Kommentarer
Postat av: Linn, Felicia, Oliver

ja det är ju kanon att köpa billigare saker som ser fräscha ut! jag fyndade två tröjor idag på kupan:), 40kr, mkt fina!! kram

2010-06-07 @ 18:56:16
URL: http://linndahlback.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja visst är det kul när man kan fynda, då har man ju också råd att göra någonting roligt av dom överblivna perngarna ;)

2010-06-07 @ 19:22:21
Postat av: Lisa

Fina fynd, tycker som du att begagnade kläder kan vara minst lika bra, och man kan köpa sånt som man annars inte skulle köpa för att nypriset är för dyrt.

Hoppas på fler bilder på lilla Molly!

2010-06-07 @ 21:24:03
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: mamma

Vilka fynd du gjort.Nu får du rensa mera så att det ryms i garderoben......

2010-06-08 @ 06:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0