Hua...

...på babysidan jag hänger dagligen på händer det saker nu som bara inte får hända...
Igår fick jag veta att en som är gravid fick veta på rul att bäbisen har diafragmabråck. Bäbisen har hjärtat på höger sida och levern där hjärtat ska sitta.
I dag va det nästa mammas tur att få fara på rul och hennes bäbis har ryggmärgsbråck...
Och nu läser jag om nästa mamma som äntligen, efter 12 dagars övertid åkt in för att värkarna kommit igång...men tyvärr fick hon inte med sig någon bäbis hem för att pojken föddes död, troligen pga knut på navelsträngen.

Fy, det här är verkligen inget jag vill höra!!! Nu blir jag ju nojjig igen ju, speciellt när det händer hela tiden!! Vi är ett gäng gravida som följts med ända från starten, så det är inte så opersonligt som tex familljeliv, utan vi är väl kanske 20 gravida som "hänger" där.
Nä usch, måste försöka att få dom där tankarna ut huvudet, för annars kommer jag att bli knäpp.

Nu ska jag ta och krypa isäng och ladda inför en jobbdag imorgon.

Natti.

Kommentarer
Postat av: Tess & Theo

Nä,detta är inget jag heller vill läsa.

Man är ju aldrig 100% garanterad att det ska gå bra.

Men man försöker ju inte att tänka på sånt.



Stackars människor.

2010-03-29 @ 23:03:12
Postat av: Emma

Åh fyy förstår att du inte vill läsa om sånt när du själv är gravid. Men det kommer med all säkerhet att gå bra för er, nåt annat vill man aldrig tänka på. Stackars de som är drabbade, vad ska man säga? Det finns ju ingen tröst. Men det är ju på ett sätt bättre att det upptäcks på rul så får de veta i tid. Hur gör de då? Låter man barnet överleva trots ryggmärgsbråck?

2010-03-30 @ 09:16:42
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Emmeli och Mio

Men usch!!!

Jag klarar inte ens att höra sånt när jag INTE är gravid, så jag förstår dig verkligen.

Har också fått höra hemska saker om 3 (!) st bekanta. En där bebisen var död på RUL och två där en av bebisarna saknade huvud och en ryggrad, så dem båda fick göra abort i v.20 :(



Jag kommer vekligen vara exakt lika nojig nästa gång som jag var med Mio. Däremot ska du se att eran lilla bebis (som jag fortfarande tror är en pojk) kommer må alldeles ypperligt när h*n kommer ut! Längtar för eran skull :)

2010-03-30 @ 11:24:12
Postat av: Lisa

Usch vad hemskt! Inget man vill höra om någonsin. Jag är också känslig för såna saker, speciellt nu. Vad är det för sida du menar?



Jag handlade på team sportia, är jättenöjd! Didriksons är ett toppen märke.

2010-03-30 @ 20:20:52
URL: http://maltelisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0