Magen...+ dagen idag.

Tog en lite sen magbild igår. V27+2...





Idag har jag jobbat. Direkt efter jobbet va det raka vägen hem. Gjorde mig i ordning och bytte kläder, tog med mig Alicia och körde med henne till Skelleftehamn till Johanna som skulle vara barnvakt och sen raka vägen till sjukhuset för föräldragruppen. Stressigt värre.
Idag handlade det om andning och förlossning. Även om jag varit med om en förlossning tidigare så va det nyttigt att vara med på det här, för när vi kom in på förlossningen med Alicia så kunde jag inte ett dugg om andningen... Klarade heller inte av det när det väl va dags, utan tyckte det va lättare att hålla andan när värkarna kom...men det är ju helt fel.
Den här gången kommer jag att vara mycket mer förberedd.
Det känns dock lite lustigt att sitta där och andas, det hade jag gärna klarat mig utan ;-)

Efter föräldragruppen så va det raka vägen till Skelleftehamn igen för att hämta hem lillälsklingen och när vi kom hem va det ju nästan direkt läggdags för henne. Shit vad den här dagen rusat iväg.

Har fått mig endel jobb den här veckan vilket känns riktigt bra, extra bra känns det för att jag har tid hos bm imorgon och hos tandläkaren på fredag. Lite svårare att få jobb dom dagar jag inte kan börja föränn kl 9.30, men det löste sig ju. Perfekt.
Så onsdag blir min enda lediga dag... Money money money :-)

Nu ska jag ta och äta nån kvällsmacka, sen blir det sängen för mig. Är så trött.
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Linn och Felicia

så fin mage=) nog växer lill*n på bra...dock tycker jag att man märker att det är nu som magen verkligen börjar växa...haha, har fått bautamage...men det är bra, för då vet man att bebben blir större!



va roligt att du tycker att kurserna ger något...jag var bra på en träff förra gången (om förlossningen) och den gav väl egentligen inte mkt...=) tror det är så olika beroende på VEM som håller i kurserna och hur bra de är på att förmedla etc...som vilken annan lärare som helst;)



kram

2010-03-02 @ 10:22:09
URL: http://linndahlback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0