Det har varit tyst här...

...några dagar nu. Sorry. Har bara inte haft ork att skriva nåt. Tänkte ta igen det nu :-)

BM-besöket gick bra. Bäbisen ligger fortfarande med huvudet neråt och vi pratade lite om graviditeten och förlossningen...
Så här ser mina siffror ut nu.

Sf-mått: 33 (32)
Hb: 121 (110) superbra!!! ;-)
Blodtryck: 120/84 (132/78)
Fosterljud: 157 (158)

En sak som jag inte riktigt förstår är att hon först är och bökar på med magen och ska känna hur bäbisen ligger, dvs, retar upp bäbisen. Sen direkt efter det så lyssnar hon på hjärtljuden. Då är ju bäbisen aktiv och irriterad och får mycket högre hjärtljud. Egentligen bara en teori jag ar, men borde inte det stämma??
Hur har eran bm gjort med er?
Alicia hade nämligen aldrig så där höga hjärtljud... Nu kanske man inte ska jämföra, men det blir lätt att man gör det ändå ;-)

Igår så låg jag och sov hela dagen då Alicia va på dagis. Va så trött och slut och hade huvudvärk hela dagen...tyvärr så va det där en envis huvudvärk, för nu i skrivande stund så finns huvudvärken fortfarande kvar. Lite less kan jag erkänna att jag är. Allt blir så jobbigt så man går med ett värkande huvud och nacke hela tiden :-(

Negerbollsbak blev det också igår och en shoppingtur med lillebror. Han va i stort behov av en jacka, så 2 huvtröjor och en vårjacka blev det. Själv så hittade jag mig ett par basketskor och även en lååång tröja :-) så att den täcker magen ;-)

Det va allt för nu. Blir mer uppdatering senare idag.

Kommentarer
Postat av: theresela

känner igen mej i det vdu skriver var oxå jätt trött å slut..men tänk på att det blir så mycket bättre om ett tag när den lille kommmer ut...

2010-05-06 @ 13:41:32
Postat av: Linn och Felicia

min bm hör alltid på hjärtljuden först, sedan mäter hon magen och sist känner hon hur bebben ligger... för jag håller med dig i din teori att klart ljuden blir högre då bebben är aktiv... hm...=)



Nej vad sugen ja blev på negerbollar (trots att jag just kommit hem från mammalunch/fika)... kanske ändå blir att baka sådana sen...fast denna gång ska jag INTE använda mixerstaven och stoppa in ena fingret för att sedan sätta igång den (3 djuuupa skärsår bidde de)...



ang. namnet så får ni snart se...om han nu kommer... men vi har redan bestämt ett namn, men har hittat ytterligare ett mkt fint namn...fast det är svårt då vi redan sagt till felicia att lillebror hetet X och hon nu då kallar honom för detta namn...



kram

2010-05-06 @ 14:40:23
URL: http://linndahlback.blogg.se/
Postat av: Martina

Så härligt, förstår det :) Jo allt är bra här, Alina har tjorvat aningen nu några nätter så lite sliten är man.. Men jag ska inte klaga ändå.. :) Han jobbar på Comdate nu där han varit tidigare innan Skanska..

2010-05-06 @ 19:38:52
URL: http://litenlycka.blogg.se/
Postat av: Emmeli och Mio

Tack! :)



Ja, det blir shopping, sushi och fest :D

Ska bli så kul och jag ska följa ditt råd och njuta av friheten. Det är ju inte något man är bortskämd med precis!



Ang. hjärtljud så gjorde bm så en gång och då hade Mio 160. Annars låg han alltid på 148 :)



Kramar!

2010-05-06 @ 19:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0