Helgen som varit.

Lördag: Va på travet på klädbytardagen. Handlade för 240kr och fick då en hel del kläder och leksaker med mig hem.
Då jag kom hem så låg mina 2 älsklingar på inglasningen. Den ena sov och den andra låg och vilade. Satte mig i solen i 15 min, mer klarade jag inte, bara för att jag känner att jag har så mycket jag måste göra, så jag gick och hämtade mig en pensel och målade en stol.
Shit vad lång tid det tar alltså. Det ser så lätt ut, men att måla ett varv på en stol tar långt över en timme.
Vi har 4 stolar och dom ska målas minst varv. Det tar tid kan jag bara tala om :-)

Alicia blev hämtad av mormor vid 4-tiden. Jag och P gjorde oss i ordning, för kl 18 hade han bokat bord på Viking :-)
Vi båda åt underbart god mat och för en gångs skull så kollade jag inte på priset då jag beställde. Vi hade bestämt att vi skulle unna oss en riktigt god middag, så notan blev efter det också.
Petrus hade egentligen planerat att vi skulle gå på bio, men det blev lite lång väntan, så istället bestämde vi oss för att ta en myskväll hemma. Det blev "Luftslottet som sprängdes" ostkrokar, godis och Cola.
En riktig myskväll med andra ord!

Idag: Vaknade 09:40 av att Petrus väckare ringde. Länge sen jag sov så länge och sov så bra!!! Visst kan jag sova så länge men då vaknar jag stup i kvarten...
Alicia kom hem kort därefter. Hela familjen begav sig till stan till Coop Bygg och Bygg Max. Där blev det inhandlat målarfärg och nytt tak till inglasningen.
Vinterns snö hade gjort sitt på det gamla...

Eller det va väl egentligen Petrus som va lite för oförsiktig med spaden men... det va ju ändå snöns fel ;-) Dessutom så fanns det småhål redan när vi flyttade in som dom förra ägarna bara tejpat över, så ett nytt tak behövdes.


Här får ni även en tjuvtitt på möblerna. Teak som blir grundat vitt som sen blir målat svart :-) Tror att det kommer att bli kanon! Sen så ska förstås den gröna hemska mattan bort också... Åh vad jag längtar tills vi får till det på inglasningen!

Petrus har jobbat på riktigt bra i alla fall, så taket sitter nu där det ska. Dock så kommer stolarna att ta sin lilla tid, så om det är nån som har lite att göra nån dag så finns det penslar och färg här ;-)

Nu ska jag gå och fixa lite med Alicias presenter innan jag kryper i säng. Är massor att fixa innan tisdag.
Presenter, bak och städ och det är inte så bara bara längre. Känns som att min kropp kommer att rasa ihop närsomhelst ungefär. Har börjat få sån foglossning...och förvärkar...och det känns bara sååå tungt nu.
Men men, bara 18 dagar kvar nu till BF :-) Bara å bita ihop.

Kommentarer
Postat av: mamma

Vad duktiga ni har varit.

Ett tips från mig ....vila mellan varven.

Stolarna blir fina å taket blev jättebra.

2010-05-10 @ 06:22:38
Postat av: Emma

Det blir ju supersnyggt med svart!

2010-05-10 @ 15:36:15
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: theresela

jätte snyggt med svart...

2010-05-10 @ 20:49:25
Postat av: Emma

Tack. Tror också att det kommer att bli kanonbra!

2010-05-11 @ 21:26:48
URL: http://emalee-syr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0