Måndag

Blir inte ofta man sitter vid datorn nuförtiden, inte för att tiden inte räcker till, men för att man prioriterar helt annars nu.

Molly har hittills varit världens snällaste som mest bara sover, sover och sover. Äter, spyr, kissar och bajsar ibland också förstås, men hennes stämband får man sällan höra toner från ;-)
Törs dock inte säga för mycket, för då kommer garanterat ett bakslag.

Storasyster älskar verkligen "hennes bäbis" som hon själv kallar henne. Hon vill mysa med henne mest hela dagarna. Vågar inte hurra där heller, för jag vet mycket väl att det är stor risk att det blir bakslag där också. Men det är verkligen underbart att se att hon tycker om henne så mycket.
Alicia har tidigare alltid följt med mig om jag ex. ska på affären.
Frågade idag om hon skulle med och det ville hon och sa att Molly skulle sitta i sin bilstol då, men då jag sa att hon skulle stanna hemma så skulle även Alicia det, hon ville stanna hemma och mysa med Molly istället sa hon :-)
Vad händer?!
Kommer Molly här och knuffar ner mig och P på Alicias lista och tar förstaplatsen?! ;-) Haha...

Förra veckan så "tränade" jag med Alicia och försökte bara förklara för henne hur man säger R... Hur man gör med tungan. Lärde henne även ett "fusk-r" som typ amerikaner säger r när dom pratar svenska... Så nu helt plötsligt använder hon sånna r i var och vartannat ord...det låter så roligt :-)

Hon har även kommit på ett nytt ord idag som hon nöter sönder.
Till exempel.
Och hon använder det i tid och otid :-) Haha... Gullunge.

Nu ikväll så tog vi oss en tur till lekparken, hela familjen.
Där togs den här bilden.



Vidrigt va!!!



Alicia ville prova mitt gamla diadem...med håret blev bara som ett enda rufs med det på. Men när hon själv såg sig i spegeln så tyckte hon själv att hon såg ut som en prinsessa och hon ville ha på sig det i lekparken :-)



Sen blev det att klä ut sig då vi kom hem. Men hon sjöng luciasången, så hon va nån blandning av lucia och prinsessa :-)

Avslutar med denna härliga bild.



Godnatt!

Kommentarer
Postat av: mormor

Våra älskade små barnbarn!!!!!!!!!!!!!

2010-06-01 @ 06:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0