Måndag.

Idag har det varit full fart hela dagen...

Efter att jag lämnat Alicia på dagis så for jag hem åt frukost och begav mig lite senare in till stan för några ärenden. När jag kom hem så blev det lite presentinslagning och sen va det dags att hämta henne från dagis igen.
Hem och få i henne lite mellis och sen raka spåret på bvc på 3-årskontroll.
Där blev hon klart godkänd. Hon följer sin kurva exakt och språket...ja det har hon :-)
For på affären och handlade lite bakingrediensen och for sen hem och började städning och tvättning.
Sen har städningen fortsatt hela kvällen.
Min snälla mamma har varit och hjälpt mig hela kvällen att städa. Tänk, vad hade jag gjort uten henne!!! Trots all hjälp jag fått så är jag helt slut. Måste ju tacka pappa också som också va hit och hjälpte mig med några saker. Ni är verkligen guld värda!!
Har fått sån besvärlig foglossning nu också... Har tidigare sagt att jag har ont i rygg och höfter, men nu har jag fått det bekräftat att det är foglossning. Har fått det framtill nu också. Inte skönt alls!! Men det är bara att bita ihop. Inte länge kvar nu.

Nåt bak blev det inte ikväll i alla fall. Det får jag göra medan Alicia är på dagis imorgon.

Det tog lång tid för gumman att somna ikväll. Kanske är det för att det är hennes födelsedag imorgon. Man kommer ju själv ihåg hur det va då man va liten :-) Pirrigt.

Nu ikväll så ringde ett 0969-nummer. Hade egentligen inte tänkt att svara, men gjorde det i alla fall efter måååånga signaler. Det va Petrus som ringde från en betaltelefon på Ica Maxi i Umeå.
Han berättade att han va utan telefon, för att han tappat sin i toan :-) Hur lyckas man!!!
Han va mest bekymrad för att han inte hade nån väckare imorgon på morgonen, så det va det vi pratade om den korta pratstunden vi fick innan pengarna va slut.
Det va inte föränn sen, efter vi pratat som det slog mig att va fan händer om det sätter igång. Jag kan ju inte nå han på nåt sätt då. Tänk om han går miste om förlossningen?! Det vore ju rent förjävligt.
Och jag som schåat på så mycket idag, tänk om det gjort så att det kommer att sätta igång inatt...
Nä, snälla, om det finns nån gud. Gör så att bäbisen stannar kvar längre där inne. Hellre att jag går över tiden 2 veckor än att få inatt!!
Ni får hålla tummarna för mig!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag fick utskrivet Dexofen för foglossningen, de har hjälp väldigt bra och är ingen fara för barnet. Du kan ju fråga din barnmorska om hon kan fixa en läkartid till dig.



Håller tummarna för att bebisen väntar lite med att komma ut för det skulle ju vara väldigt tråkigt om inte din sambo hinner hem itid. Det är inget man vill missa.

2010-05-10 @ 22:40:21
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: Johanna

Oj jobbigt läge! Hoppas han får tag i en telefon och att bebisen stannar så han får vara med!

2010-05-11 @ 13:25:31
URL: http://minahjartan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0