Våran bil...

...den gamla bilen alltså har bara stått halva vintern. Det har inte velat starta alls. Då vi inte varit i behov av 2 bilar så har vi heller inte brytt oss om att den inte funkat. I mitten av förra veckan så tog vi tag i saken och bogserade den till verkstad, men där hittade dom inte vad felet va, utan skickade oss vidare.
Sen blev det ju lite smått panik i och med att vi fick veta att Petrus skulle till Umeå och jobba, för det är inte så kul att vara utan bil. Visst, måste kanske inte ha en, men jäklar vad skönt det vore att ha tillgång till bil. Det hade underlättat otroligt mycket.
Igår så körde pappa och Petrus bilen till nästa ställe och idag så hörde dom av sig. Dom hade hittat felet. Det va inte felet som alla trott, utan det va bara en kontakt som gått sönder.
Skönt då det går ens väg. Hade egentligen räknat med att få lägga ut flera tusen kronor på bilen, men nu kommer ju inte det att behövas. Inte nog med det. Vi får även hämta den redan imorgon!!!! :-) Dock så sitter vinterdäcken på, så jag kan inte köra med den...men ändå. Det känns verkligen underbart! :-)
Skulle det krisa sig och jag måste in på förlossningen så får jag väl lov att ta den i alla fall ;-)

Imorgon så ska jag till barnmorskan. Hoppas verkligen att bäbisen fortfarande ligger med huvudet neråt, men det räknar jag nästan med faktiskt. Det känns då så i alla fall.
Idag har det känts som att den borrat ner huvudet riktigt långt ner. Det har ilat och gjort ont...men det är väl så det ska vara då det endast är 24 dagar till BF. Shit 24 dagar...det är ju ingenting ju!!! :-)

Har annars väldigt ont nu ikväll. Denna jäkla foglossning... Men jag har mig själv att skylla, för idag har jag inte varit stilla i många minuter och jag vet ju att jag får igen det på kvällen då.
Vi har varit ute mesta delen av dagen.
Alicia har fått upp sin kära studsmatta.
Jag har rensat och dammsugat i både inglasningen och i friggebod så nu är det nästan skinande rent där. Lovely.
Dammsugningen i inglasningen va inte så bara bara. Det tog ungefär en timme. Då dammsugade jag i springorna och väggarna också, för det hinner bli endel spindelnät där över en sommar. Men nu är det gjort i alla fall :-)
Städning med dammsugning och skurning inne blev det också. Har dock 2 rum kvar...
Inglasningen kommer att bli ett sommarprojekt och jag ser fram emot det massor. Vill få det att bli som ett mysigt uterum och har massor med idéer om hur jag vill göra.
Vi får se, räcker tiden (och pengarna) till så blir det kanske att göra om i friggeboden också. Det hade gått att göra hur fint som helst där, men som det är nu så är det bara ett förråd. Lite tråkigt, men det ska det bli ändring på :-)

Nä nu ska jag inte tråka ut er nå mer. Ska gå och ungås lite med sambon innan han ska lägga sig, för imorgon bär det av till Umeå för han...tidigt tidigt.
Hej.



Gumman fick för sig att dockan och nallen skulle sova, så hon bäddade åt dom på golvet här i datarummet och kröp själv ner mitt imellan dom :-) Mysigt...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilken lättnad att det var ett enkelt fel på bilen. Snart är det verkligen dax, du har skrivit mycket "hon" och handlat flickkläder till bebisen, vet ni vad det är alltså? :) Söt bild på en söt tjej!

2010-05-03 @ 22:33:14
URL: http://minahjartan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0