Måndag.

Helgen som varit har som vanligt gått fort. Bilder kommer senare :-)

Idag har varit en riktigt slapp dag.
Medan Alicia varit på dagis så har jag och Molly sovit. Härligt, men samtidigt riktigt jobbigt att sova bort hela dan...
Då vi for för att hämta Alicia så blev vi bjudna på mellis där. Barnen fick själva bara bröd och bjuda oss föräldrar. Riktigt mysigt!
När vi kom hem så städade jag bort lite medan Alicia fick se en film. Hon va som vanligt. Glad och full fart som vanligt, sen vet jag inte riktigt vad som hände, för när vi skulle fara på middagspaus (veckans höjdpunkt) så blev hon jättegnällig. Orkade inte göra någonting och sa att hon frös. Misstänkte att hon kanske höll på att bli sjuk, men hon skulle absolut dit. Då vi ändå va påväg och hon inte kändes speciellt varm så åkte vi dit i alla fall. Hon kör nämligen med nåt dagligen att hon inte orkar för att hon är trött eller har ont i benen eller nåt liknande. Hon orkar nästan aldrig klä sig själv...
Då vi kom dit va hon jättegnällig och ville vänta på soffan i hallen medan jag hämtade mat. Då jag kom tillbaka låg hon och SOV på soffan!!! Inte alls vad jag räknat med.
Dagens middagspaus blev absolut inte alls vad jag tänkt. Det blir verkligen svettigt att fara dit själv (P har träning) och speciellt då det blir så här. Skönt att det finns vänliga människor som så gärna hjälper till.
Det blev alltså för mig att slänga i mig middagen medan Alicia låg på soffan å vilade. Kändes väl sådär att dra dit sin sjuka dotter, men hur lätt är det att veta då det bara smäller till sådär. Från att vara helt normal till att bli jättesjuk. Sen efter en glass blev hon genast piggare igen....
Den där glassen kom dock upp lite senare, men tror inte att det är nån magsjuka heller då hon har så lätt för att spy....
Det ska bli spännande att se hur hon är imorgon, för jag blir inte alls förvånad ifall hon är fit for fight igen. Det blir dock en hemmadag vilken form hon är i.

Inte speciellt trevligt inlägg det här så ni har gjort det bra om ni orkat läsa så här långt :-)

Kommentarer
Postat av: Emma

Stackars liten. Knut berättade då han kom hem "alicia var trött på middagspaus" Hoppas det går över snabbt. Man tycker så synd om dem då dom är hängiga

2010-09-28 @ 11:00:40
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: T, T & E

Jo tiden går så fort. Jag kunde inte sluta gråta då jag såg han gå där i lägenheten. Han hade bara gått i ca 2 månader då.

Herregud...



Vi kommer att måla huset i grått. Ljusare grått. Sen ta bort den där stora växten. Bygga ut solterassen och sätta några snygga lampor på husfasaden. Sen slänga upp "tjugonio" på garageväggen! Tror dock inte att vi kommer hinna terassen nästa sommar. Men hus är ju ett livstids projekt har jag hört =)

2010-09-28 @ 12:57:58
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Linn, Ollis och Flis

vad är middagspaus för något? en restaurang eller nå sånt? lät spännande...=) vad tråkigt att hon var sjuk, hoppas hon kryar på sig snabbt och att ni övriga slipper få det... kram

2010-09-29 @ 09:00:05
URL: http://linndahlback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0