Fredag.

Idag startade vi dagen med lite blåbärsplockning. Molly satt och mumsade blåbär, jag plockade och Alicia sprang och plockade blåbär som hon sen gav till Molly. Hon är verkligen helt fantastisk med sin syster. Hon blir aldrig less henne, hon skulle aldig få för sig att göra illa henne, utan hon leker och busar och hjälper henne hela dagarna. Hon säger också att när hon ska bli stor så ska hon bli mamma till Molly :-)
Det är verkligen härligt att se kärleken mellan systrarna Wiklund, för ooo vad det är ömsesidigt. Molly älskar verkligen sin storasyster.
Medan Molly sov så passade jag på att sy på en beställning. Det gäller att passa på dom få gångerna det är möjligt dagtid. Alicia va med Petrus på solbacken för att köpa lite material till bron.
Än är den inte klar, men "det går framåt" som Petrus alltid säger. Och det kommer att bli sååå bra :-) Men ännu bättre blir det då vi fått fixa taket, målat huset och lagt plattor. Då kommer det att se ut som ett nytt hus!
Ikväll så har jag även hunnit med lite pyssel medan P tog med flickorna till lekparken. Jag hade några gamla ramar som behövde lite färg + nå prydnadsgrejjer. Bilder kommer senare :-)
Nu har precis mina 2 hjärtan somnat och P gick över för att hjälpa grannen med nåt, så nu ska jag smyga tillbaka till symaskinen så att det blir klart nån gång :-) Fick en storbeställning på 4 plagg, så det är kul, men chit vad tid det tar. Jag måste verkligen köpa den där maskinen jag önskar mig. Tid är pengar, eller hur.
Pöss kära damer och trevlig helg.
Mina små hjärtan...

Kommentarer
Postat av: mormor

jo det är verkligen syskonkärlek mellan dessa tjejer.

2011-08-13 @ 16:48:40
Postat av: T, T & E

Tack så mycket =)



2011-08-13 @ 18:35:34
URL: http://mtt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0