Dan före dan före dopparedan :-)

Jag vet att det inte är förän imorgon, men klockan har slagit över 00 så... ;-)

Idag har jag sprungit på stan hela dagen medan flickorna varit på dagis, så nu tror jag att jag är klar med julklappshandlingen. Nästan i alla fall.

När jag va klar på stan hade jag tänkt en tur till solbacken, men tiden räckte inte riktigt till. Petrus jobbar em så han åker och jobbar kl 15. Tur att min kära bror är hemma. Han ställde upp och va med flickorna så att jag fick shoppa klart. Underbart! Tack Emil!!

När jag kom hem så va jag tvungen att åka iväg igen med 2 paket till posten och när jag väl va hemma igen va det dags att börja med middagen. Snacka om en dag med full fart. Hann bara plocka undan, se julkalendern med barnen och sen lägga dom. Känns som att jag knappt hunnit se dom idag ju.

Mamma kom hit och hjälpte mig att klippa ut 23 mössor. Tusen tack mamma, vad hade jag gjort utan min kära familj?!? Dom ställer verkligen upp i vått och torrt.

Jag sitter nu och slår in alla julklapparna men vet inte om jag orkar mer. Känns som att ögonen blöder...och jag som brukar vara vaken till 01. Tror faktiskt att jag måste kasta in handduken nu. Måste bara gömma bort som oinslagna julklapparna först.

En fråga.
Vilken summa handlar ni julklappar för till era små?
Jag tycker att det där med klappar är lite jobbigt. Jag vill inte ge för mycket men inte heller för mycket. Och så vill jag att barnen ska få för ungefär samma summa, men det är inte lätt. Molly behöver verkligen INGENTING. Hon ärver ju allt av Alicia....

Nä nu ska jag skuta tråka ut er. Natti


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag försöker hålla ner kostnaderna medan de är små och inte begriper sig på värdet. Det lär komma en dag då sakerna de önskar sig kostar betydligt mer =)! Agnes julklappar går på ca 700 kr och Mannes på lite drygt 500 kr. Det är absolut nog tycker jag!



Ha en fin jul! kram

2011-12-22 @ 18:57:41
URL: http://norrlandstankar.wordpress.com
Postat av: T,T & E

Jag ger inte för samma summa nu då Emilia är så liten och inte förstår och uppskattar det på samma sätt som Theo gör.

Theo´s julklappar har landat på ca 800 kr. Och Emilia har fått för ca 300:-



Hoppas ni får en mysig jul och tack för det fina julkortet på sötungarna :)

2011-12-22 @ 23:42:13
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: mamma

ja det känns ju bra att det uppskattas när man försöker hjälpa till :KRAM

2011-12-23 @ 08:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0