Inte mer hopp...

Nu har jag (läs:mamma) fått tag på kvinnan som säljer stringhyllorna och inte har jag mer hopp nu efter det samtalet. Tror helt ärlig att det bara är att ge upp. Men jag ska ändå göra mitt yttersta för att dom ska bli mina.
Kvinnan som svarade i telefonen va så packad att hon säkert inte kunde stå. Hon påstod dock att hon skulle till stan imorgon och att hon kunde ta med sig dom då, men jag tvivlar. Imorgon lär hon inte ens minnas samtalet.
Tycker att det är lite läskigt med så där fulla människor faktiskt. Tycker att det är så tragiskt. Vilket liv :-(
Ja, det ska bli spännande att se hur det hela slutar :-) Men som sagt, jag ska vara envis!!!

Idag är en stoooor dag. Molly har flera gånger idag sagt "mamma" men varje gång jag tagit fram kameran har hon slutat. Skitunge :-)

Måste bara skriva upp nu när jag kommer på det. Igår va också en stor dag. Hon stod och höll i sig i mina fingrar släppte taget och stod och höll balansen en kort kort stund. Det är stort!! Tänk, i julas kunde hon inte ens stå!!! Direkt vi försökte få henne att stå drog hon ju upp benen. Jag tror att jag tackar gåstolen för det, för den borde ju fått henne att förstå att man kan använda benen :-)
Tror inte att det är så jättelänge kvar tills hon tar sig framåt nu heller, för hon drar upp benen och försöker och försöker, men snurrar än så länge bara runt och puttar sig bakåt.

Nu äntligen har jag bestämt mig för hur jag ska göra i Mollys rum. Hon kommer att få vita väggar + att jag ska göra en fondvägg som jag ska måla. Ett jättefint men väldigt barnsligt mönster, men det kommer att bli kanon!! Längtar massor att få fixa hennes rum, men samtidigt vill jag inte, för just nu så använder jag ju det till syrum :-) Men det börjar verkligen bli dags.
Nu ska jag ta och fortsätta att rita på skissen till målningen :-)

Kommentarer
Postat av: therese larsson

lycka till med stringhyllorna...

2011-02-16 @ 21:53:20
Postat av: Linn, Oliver och Felicia

duktiga tjejen, hon blir också stor...det är galet vad snabbt det gått med andra barnet (eller det tycker då jag)...



Det är roligt då de börjar krypa, fast jobbigt då de börjar klättra på allt...man får passa så himla mkt då de inte har vett att förstå konsekvenserna än...



Ollis han säger mamma, pappa, hej (som han vet vad de betyder) och idag sa han "titta" ... älskar då de börjar prata, så mkt roligare då=)



kram på er!!

2011-02-17 @ 19:04:19
URL: http://linndahlback.blogg.se/
Postat av: Martina

Så roligt med så mycket framsteg :) Alina har idag gått sin längsta sträcka hittils, typ 6 steg vilken känns riktigt stort :) Men jag antar att när hon väl traskar på för fullt så önskar man att dom tog det lite lugnare.. Har föressten bytt lösen på bloggen så du får maila om du vill ha :)

2011-02-17 @ 19:31:02
URL: http://litenlycka.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej Emma!

Jajjemensan, äntligen har han fått jobb, han ska börja jobba år Havator, vilket innebär att han kommer vara borta måndag och komma hem torsdag, blir spännande att se hur det känns att vara själv så mycket!!! Han hann vara arbetslör i drykt 3 månader, och som du säger inte kul med så lite inkomst, så nu känns det underbart :) Vart är det Petrus har fått jobb då? Visst har han också jobbat och varit borta?



Så roligt att lillan gjort så mycket framsteg, alltid så roligt när dom små lär sig nya saker :)



Joo du, Ziggy är en liten kopia av syrran när hon var lika liten!! Dina småbrudar är ju verkligen också lika!!! och söta som socker!!!



2011-02-17 @ 21:26:21
URL: http://soffiloffans.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hej! Jo åkpåsen är super! Både varm och riktigt mysig. Köpte den på barnenshus när Malte var liten. Kostade typ 1200. Lite dyr kanske men det har den varit värd.



Såg att jag glömt svara på din fråga om lchf! Jag har gått ner ungefär 1 kg i veckan. alldeles lagom takt!

2011-02-18 @ 07:44:01
URL: http://www.maltelisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0