Periodare...

Jag är verkligen en periodare.
Ena månaden är det bara sybloggar som gäller, för att sen nästa månaden bara vara inne och kolla inredningsbloggar, blocket, styleroom och allt annat som har med hem och inredning att göra, för att sen nästa månad bara kolla efter kläder till barnen ;-)
Just nu så är det en blandning av allt, nu är det bara dagvis istället för månadsvis ;-)

Det är så otroligt mycket som jag vill göra med huset, vissa saker mer nödvändiga än andra.
Här kommer en lista på vad jag vill göra och skulle göra om jag vann en stor summa pengar:
-Måla om huset till en ny färg.
-Bygga ut så att det blir ett vinkelhus.
-Göra ett relaxrum.
-Lägga nytt golv i hela huset.
-Göra nytt kök.
-Renovera hall och tvättstuga.
-Renovera båda badrummen.
-Bygga en ny stor bro.
-Måla väggarna vita i köket.
-Göra Mollys rum.
-Måla om i Alicias.
-Lägga plattor.
-Köpa nya ytterdörrar + garageport.
-Nya fönster.

Ja som ni ser så är det typ HELA huset som ska göras. Har gjort fet stil på saker som ska göras en vacker dag. Vinkelhus och relax är väl också nåt som vi båda vill göra, men det är isåfall väldigt långt bort.
Kanske borde börja med att båda ska ha fasta jobb i alla fall innan vi kan börja ta tag i allt. Men jag kan säga att jag längtar!!!

Idag har verkligen varit en social dag för våran del. Har haft besök av grannfrun och deras 1-åriga son. Sen så har päronen varit här på middag. Lagade en jättegod rätt med fläskfilé och kantareller. Gjorde extra mycket så det blev även 3 matlådor av det. Toppen.
Nu sover båda flickorna, huset är städat och jag sitter här framför brasan och njuter av lugnet!! Underbart tyst är det. :-)

Idag har Molly tränat på både "mamma" "pappa" att putta sig bakåt och att stå själv :-) Behöver jag säga att jag är stolt?! :-)

Kommentarer
Postat av: T, T & E

Åh! Vinkelhus är så snyggt.

Visst är det mycket man vill göra,och helst på en gång =)

Vi har pratat om idag att göra om några fönster i vardagsrummet. Det ska bli 3 st långa,smala fönster istället för ett brett som det är nu.



Vad duktig Molly är! Förstår att du är stolt.

Kommer inte många ord från lillfisan här inte,mest skrikprat + att hon hatar att ligga på golvet.

Theo sa både "mamma" och "pappa",kunde stå stadigt och hålla i sig och masade för fullt runt lägenheten vid denna tid + att han hade 4 tänder.

Emilia har fortfarande inte en endaste tand. =D

Tror att hon får sin första tand då hon blir 1 år.



Ska vi beställa tygerna denna månad? Eller nästa?

Du vill inte sy mina gardiner för en slant? =D

2011-02-18 @ 23:21:54
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: mamma /svärmor

Ja du gumman .Du har ju massoe med planer å ideer.

jag blir trött på att bara se sakerna.Tur att det inte är hos oss..menman skall ha visioner å planer RÄTT!!!!Barnen är underbara .Men ändå fattar jag att du tycker att det är skönt med en liten pause för dig själv.Ha en bra dag Vi ses.

2011-02-19 @ 09:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0