Sluta amma??!!

Jag har börjat fundera på att sluta amma. Egentligen så vill jag inte, men den lilla rackaren har börjat att bita mig. Ingen skön känska alls kan jag lova.
Jag hoppas dock att hon snabbt ska glömma bort dom där dumheterna så att jag kan fortsätta att amma henne ett tag till i alla fall... Hon är ju så dålig på att äta, så då är det skönt att veta att hon får i sig bröstmjölken i alla fall.

Idag har vi (läs: jag och mamma) varit på loppis. Först i parken, vilket inte va nån höjdare. Köpte bara ett pussel till Alicia + ett retro påslakan. Vi drog sen vidare till Bure där det blev lite mer fyndat. Köpte en söt liten glasburk, ännu ett retro påslakan, några ramar till min blivande tavelvägg och jag va såååå nära på att köpa en renkrona också, men hejdade mig i sista sekund. Ska försöka att få tag på ett hjort istället då jag tycker att det är mindre och finare :-)

Annars så har jag inte gjort nåt vettigt alls idag. Har bara varit sur och grinig pga trötthet.
Molly som då hon va liten kunde sova hela natten vaknar nuförtiden stup i kvarten. I natt har jag tänkt att skriva upp varje gång hon vaknar, bara för att själv veta...sen har vi även haft en storasyster i sängen som haft en enorm växtvärk. Stackarn.
Måste bara berätta :-)
Hon va superledsen och grinade och jag berättade att man kan ha ont i benen då dom växer. Jag frågade om hon visste vad det henne.
Mellan snyftningarna lyckades hon få ur sig ett "ja", så jag bad henne berätta för mig.
"Konstvärk" heter det, sa hon.
Både jag och Petrus bet oss i tungan för att inte brista i gapskratt. Söta lilla älskade vän. Hon är ju bara för underbar :-)
Det är inte lätt det där. Växtvärk och konstvärk.... :-D

Nä nu ska jag inte tråka ut er nå mer. Nu ska jag snart krypa isäng och hålla tummarna för att jag ska vinna en auktion på tradera tidigt imorgon på morgonen. Har för tillfället högsta budet. Så spännande!!! :-)
Godnatt.


Mina älskade småtroll som håller mig vaken om natten...

Kommentarer
Postat av: mamma /svärmor

Älskar er alla.Ha en bra alla hjärtans dag

2011-02-14 @ 06:06:41
Postat av: Martina

Äter hon någon välling nu? Om inte kanske hon bara behöver tillskott på kvällen för att sova om inte bröstmjölken är tillräcklig för henne? Så har det varit för oss. Eller egentligen så var det jag som blev för bekväm och prioriterade att få sova hela natten i stället för att amma en gång per natt.. :) Konstvärk, det var nått nytt! ;) Hon är nu för charmig Alicia!

2011-02-14 @ 09:44:58
URL: http://litenlycka.blogg.se/
Postat av: johanna w

Sötungarna:)Hoppas ni får en super alla hjärtans dag! pussa tjejerna från mig å Tilly:)kram

2011-02-14 @ 11:13:16
Postat av: Martina

Sportflaska, funkar det med :) Bara dom är nöjda så :) Låter ju dock inte vidare skönt att hon bits.. Lita på din intuition, brukar bli bäst så :) Hur har ni det annars då?

2011-02-14 @ 12:15:02
URL: http://litenlycka.blogg.se/
Postat av: T, T & E

Dom är så söta =)



Kan du inte lägga ut bilder på dina fynd? =)

2011-02-14 @ 21:19:42
URL: http://mtt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0