3 Januari...

Idag har varit en lugn hemmadag...som alla andra dagar :-) Shit vad tråkig jag är, måste ju vara dötrist att läsa om våra dagar då det aldrig händer nåt här. Otroligt att jag har så pass många läsare :-)
Tillbaka till dagen.
Har nu kastat ut julgranen (dvs, packat ihop den och lagt den i en stor sopsäck). Har även plockat bort julsakerna, tomtar och sånt, men belysningen får fortfarande vara kvar. Tycker att det är så mysigt. Speciellt utebelysningen, den kommer nog att få vara kvar länge ;-)

Idag kom "vyssanlull-tassarna" som jag köpt, så idag byggdes spjälsängen ihop. Har ända tills nu använt vaggan. Spjälisen blev då godkänd. Hon va överlycklig över att få ligga i den och somnade nästan direkt :-) Molly är verkligen snäll när det gäller läggningen. Vi lägger ner henne, ger henne tutten, drar igång speldosan och går därifrån. Börjar hon att grina så är det bara att göra om proceduren. Oftast så gör man om den en eller två gånger och sen sover hon.
Annars är det med storasyster nu när det gäller läggningen, men det tror jag beror på att hon inte är så trött... Hoppas att det blir bättre när vardagen kommer igång och hon börjar om på dagis.

Nu kom jag av mig :-)
Hmmmm vart va jag nu igen.
Jo just ja. Spjälisen.
I och med att hon har ny säng så passade det ju väldigt bra att ta fram hennes nya sängkläder som hon fick i julklapp. Snyggaste ever!!


Dessa underbara sängkläderna fick hon av mormor och morfar i julklapp...

Barnens morbror Emil har varit och hälsat på nu ikväll också. Så bus, spel och bokläsning har det blivit. Mycket uppskattat.

Den stora damen har varit ute på årets första skidrunda med pappan i huset också. Det gick tydligen bra. Tror att hon ska få prova på slalom i år också, för nu är hon ju ett år äldre... Nog för att hon tjatar om att hon hellre vill åka snowboard, men det får hon nog vänta några år med. Hon får ta och lära sig slalom först :-)

Ja det va våran dag det.
Imorgon är en ny och då funderar jag på att ta en stadsresa...själv ;-) Vi får se hur det blir med det...

Kommentarer
Postat av: Martina

Ja en riktigt surrhumla är hon! Blir spännande att se hur Alina är mot Molly och om Molly fortfarande är rätt för henne ;) Det är så fascinerande hur det kan skilja i utvecklingen från person till person.. Men Alina känns ju så stor och mogen men jag tror att det beror mycket på kalufsen också... Ja det kommer bli så trevligt att få umgås med er i några dagar! Äntligen! :)

2011-01-04 @ 09:43:32
URL: http://litenlycka.blogg.se/
Postat av: THERESE LA

jag har oxå såna där tassar man sätter på spjälsängen å dom är riktigt bra......

hur blev det med våran tjejträff då.....

2011-01-04 @ 09:50:19
Postat av: Emma Lu

Vad skönt att städa bort julen. Det måste jag också göra. Det får bli på torsdag då man är ledig. Jag tycker det är skönt att bli av med all jul då man väl städar bort. Plocka fram lite vårprylar och köpa tulpaner :-)



Vad skönt att det går så bra med läggningen av Molly!

2011-01-04 @ 10:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0