Dagens värsta.

Vet att många redan läst det på fb, men skriver det här i alla fall...

Dagens värsta:
Petrus å Alicia va i Stavaträsk för att hämta ved. Mamma hade varit förbi ca 30 min tidigare. Jag sitter i soffan och ammar Molly då det ringer på dörren.
Tänkte att det va mamma som kom igen eller nåt. Innan jag hinner till hallen så plingar det ytterligare 2 gånger...
Ser att det är nån som är längre än mamma som står utanför, låser upp och öppnar dörren bara ca 15 cm.
Där ute står Kåges största alkis.
Alkis: Hallå, kan jag få komma in och värma mig...
Jag: Öhh, nä det går inte.
Alkis: Men snälla får jag komma in jag fryser.
Jag: Nä det går inte, det passar inte så bra just nu....
Alkis: Då får jag väl gå över till grannfrun då.
Jag: Jo gör det du.
Ska just stänga dörren då han skyndar sig att säga.
Alkis: Jag går över till grannfrun och gör det skönt för henne.

Stänger dörren och låser snabbt och springer till fönstret. Hör att han fortfarande står kvar på bron, men ser sen hur han vinglar över till grannen... Sen om hon va hemma eller inte vet jag inte.
Vilket jävla äckel. Kommer han hit nån gång mer så kommer jag att säga till han och fundera på att kontakta polisen, för inte fan vill jag ha någon sån springandes här. Vill att mina barn ska kunna leka ute på gården utan att jag ska behöva vara orolig. Jag vill verkligen kunna känna mig trygg i mitt hem och det kan jag säga att jag INTE gör just nu. Inte efter idag.

Samma gubbe har tidigare också frågat om vi ska ha lite "rajtantajtan" och ropat efter mig, men då har jag bara ignorerat han.
Åh vad jag hoppas att han flyttar härifrån. Det hade verkligen varit skönt!!!

Nu ska jag skynda mig att krypa isäng så att jag orkar med morgondagen.
Sov Gott.

Kommentarer
Postat av: Emma Lu

Så jäkla obehagligt, fy!! Men jag fattar ändå inte vem det är.. Läskigt! Vi som knappt brukar låsa ytterdörren. Måste börja med det, annnars kanske han helt plötsligt bara sitter inne och dricker öl i köket. Shit Kåge börjar bli värsta ghettot

2011-01-21 @ 08:40:19
Postat av: therese la

fy så obehagligt....förstår att du blev riktigt rädd, hoppas det inte händer igen...

2011-01-21 @ 10:17:39
Postat av: T, T & E

Huvva! Jag hade blivit riktigt rädd.

Igår gick det förbi två killar här med varsin ölburk och skrek som tusan. Jag skyndade mig att låsa ytterdörren. =)



Hur är det med Alicia nu? Blivit bättre?

2011-01-21 @ 11:03:35
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: mamma

ja du min vän,ett tips är som du vet lås dörren.Jag tror ju inte att han gör nåt men obehaglig är han.

nonchalera honom när han går förbi....

2011-01-21 @ 16:32:16
Postat av: Ida

Usch, vad obehagligt!

2011-01-21 @ 22:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0