Dessa jäkla rubriker....

...oj vad jag tycker att det är svårt att komma på rubriker. Därför blir det oftast veckodagar för mig :-)

Dagens största nyhet är att Molly fått sin allra första tand idag. Där nere :-) Hon har även varit och gjort boel-testet, vilket hon klarade galant.
Mätning och vägning blev det också. Hon är inte speciellt stor våran tjej, men följer sin kurva rätt så bra ändå. Hon väger nu knappt 7,3kg...
Men det kan bara bli bättre nu känns det som. Varje måltid är en kamp, men jag ska banne mig vara envisare än vad hon är :-)

Annars så har vi varit förbi fam Bystedt en sväng så att barnen har fått leka av sig lite. Det va alldeles för länge sen sist, så Alicia tyckte att det va jättekul att äntligen få träffa sin Knut :-)
Jag har även suttit med symaskinen ett tag... Har beställningar som måste göras!!!
Nu ikväll så har jag och mamma varit och gått spisen runt. Skulle väl gissa att det är ca 5 km. Mitt mål är nu att motionera på nåt sätt dagligen + att jag får äta godis, dricka drickor osv enbart på helgerna. Det SKA jag klara. Ska ju på bröllop till sommaren, så jag måste gå ner i vikt om jag ska komma i nån snygg klänning :-)

På tal om bröllop... Inte för att det har med bröllop att göra, men det är kyrkligt i alla fall... Har jag sagt att jag snart ska på dop? Tror inte det. Och jag har heller inte berättat att jag har fått äran att bli gudmor till denna underbara lilla tös. Det känns verkligen stort!!!
Det kommer att bli ett väldigt litet dop med enbart familj så det ska bli mkt skönt att slippa stå framför så många människor :-)

Lilla Tilly (hon är dock mycket större nu då den här bilden är 2 mån gammal)

Nu till nåt mindre kul.
Alicia har nu blivit sjuk. Hon har sagt ikväll att hon frös, så jag funderade på om febern kanske va på g. Nu när hon skulle lägga sig så provade jag febern på henne då jag märkte att hon inte va helt 100... 39,3 hade lillvännen. Hoppas att hon hinner bli frisk innan helgen, för då ska vi på kalas...
Theo fyller 3 år och vi har missat hans tidigare kalas pga sjukdom, så vi kan väl inte ha så otur att vi ska missa det även en tredje gång!!! Nä friska innan helgen, då är det bara!!!!

Nu ska jag ta och gå in i syrummet igen och få lite fler plagg klara :-)

Kommentarer
Postat av: TTE

Grattis! Kul att få vara gudmor till söttjejen.

Men ja! Ni måste ju vara friska till på lördag. :-)

2011-01-11 @ 22:08:24
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: TTE

Grattis! Kul att få vara gudmor till söttjejen.

Men ja! Ni måste ju vara friska till på lördag. :-)

2011-01-11 @ 22:09:12
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: mamma

Bra att våran motion är på gång.

Hon är verkligen söt lilla Tilli ....men det är mina små hjärtan också UNDERBARA:

Krya på er Krama flickorna från mormor

2011-01-12 @ 06:10:05
Postat av: T, T & E

Jo jag var in där sist vi var i skell.

Fick nästan ont i huvudet för att det var så fina saker =) Man visste inte vart man skulle kolla.



Dom som kommer är en kompis som har två pojkar (hon var på dopet) och grannen. Sen hoppas jag ju att ni kommer =)Då blir det 5 barn (Theo inräknat.)

Ett litet och bekvämt kalas =)



Krya på er!

2011-01-12 @ 11:23:32
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Emma Lu

Hör av dig om du vill ha motionskamrat !



Hoppas Alicia kryar på sig snabbt

2011-01-12 @ 12:14:01
Postat av: Linn, Oliver och Felicia

ja det är bra att ha ett mål som man vill uppnå, då man ska försöka gå ner i vikt...va kul med bröllop...2009 gick vi på 3 bröllop, 2010 hade vi inget och nu 2011 har vi 2 bröllop att gå på...f¨år se om det blir ett tredje (tror jag har det på känn att ett annat par av mina vänner också ska gifta sig)...hih..



kram, hoppas alicia kryar på sig så ni kan åka på Theos kalas...=)



2011-01-12 @ 14:58:25
URL: http://linndahlback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0