Några mål...

Vilken nattuggla jag blivit. Orsaken är att det här är enda egentlden jag har, så det gäller att passa på då när dom andra lagt sig.
Petrus har just lagt sig och jag hör nu att Molly ligger vaken och pratar... Hoppas att hon somnar om snabbt igen.

Idag så blev dagens motion en runda med Alicia i sparklådan...det blev lite svettigt och mycket flåsigt. Har ju så otroligt dålig kondition, men det är kanske inte så konstigt då  man inte tränat på år och dar + att man har några år bakom sig som rökare. Å när vi ändå pratar om rökning så kan jag ju passa på att säga att jag inte har tagit ett enda bloss på 4,5 år!!! Det är jag faktiskt stolt över ;-)
Nog med skryt...
Mitt mål är att jag ska motionera dagligen på nåt sätt och än så går det faktiskt rätt så bra. Ett annan sak som jag lovat mig själv är att endast äta chips, godis, läsk osv på helger... Och det visar sig faktiskt på vågen. på 2 veckor har jag gått ner över 2 kg... 2 av 6...aå jag närmar mig sakta mitt mål... eller sakta och sakta. Tycker att det har gått otroligt fort egentligen, men jag gissar att dom resterande kilona inte alls kommer att försvinna i samma takt. Så tur kan jag väl ändå inte ha.

Nu ska jag ta och krypa isäng så att jag orkar fara med Alicia på dagis imorgon. Hon längtar sååå mycket och det förstår jag, för hon har ju bara varit där 2 dagar nu efter jul. Nu är hon i alla fall sitt vanliga jag efter sjukdommen...hoppas att det dröjer lääääänge innan vi blir sjuka igen.
Natti mina vänner.


Efter bara bilder på barnen så kommer här en liten på mig också :-)

Kommentarer
Postat av: mamma

bra jobbat gumman Framförallt detta med rökningen.

Tycker att det är toppen att du slutat.Hoppas att du aldrig mera skall röka......

toppen med motion också.Det är jättebra att du har detta mål att ta dig ut varje dag speciellt i dags ljus.

Fint kort. Kram

2011-01-24 @ 06:19:51
Postat av: Johanna

Håller med om att det är duktigt av dig att du klarat av att hålla upp så länge med rökningen. Wish I could!! Fast jag håller mig iaf från vardagsrökningen. Alltid nått =)!



Härligt med minus på vågen! Jag håller oxå på att kämpa bort några jul- å nyårskilon. När byxorna börjar stama allt för mkt så brukar jag köra ett race. Jag har faktiskt oxå minskat 2 kg på 2 v nu. Men jag veeeet att det är de sista som är värst för min del. Sitter mer stabilt än berget =(!



2011-01-24 @ 14:41:23
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: T, T & E

Vilken fin bild på dig!



Härligt att ha gått ner 2 kg.

Man blir peppad då man ser att det händer något på vågen.

2011-01-24 @ 20:20:16
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra jobbat! Både med rökningen och träningen. Motion är bästa knepet, plus som du säger att avstå onyttigheter på veckorna. Men rör man bara på sig tycker jag att man på nåt sätt blir mer peppad att avstå kakorna.



Sen tycker jag du ska passa på att gå ut på fredag! Just do it, fundera inte så mycket! Ingen kommer att tänka på om du gått ner 2 eller 4 eller 10 kg. Ingen kommer att fundera över vad du har på dig heller. :-) Passa på medans det finns ett dansställe att gå till. Det kan dröja till nästa gång. Om jag inte vore såhär höggravid skulle jag ha följt med !

2011-01-24 @ 21:57:04
Postat av: Emma Lu

Det var jag som skrev

2011-01-24 @ 21:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0