Vilken konstig dag...

...Alicia sitter och äter middag NU och klockan är 21:26. Galet.
Hon har haft feber hela dagen. Dagen startade med 39,3 och vid middagstid hade hon 39,8, så då fick hon alvedon...och nu är det full fart på henne.

Prommisar har det blivit för mig också. Två faktiskt, men den ena va bara till affären, så den räknas egentligen inte :-) Sen nu ikväll va jag och mamma ute en sväng.
Poliserna stod här inne i centrum och kollade hastighet och så fick man blåsa. Bra att dom visar sig nån gång, för dessa jäkla mercor som är ute och sladdar kan man ju bli galen på!!! Hoppas att dom tar allihopa!!!
Shit vilken gnällkärring jag blivit ;-) Det har väl kanske med åldern att göra.

En sak som irriterar mig för tillfället är att Leo´s lekland blivit det nya öppna förskolan. Det finns alltså mammagrupper som träffas där med sina bäbisar 1 gång i veckan, bara för att det är gratis.
Sen så kan dom sitta där och irritera sig över att tex en 3-åring är och leker där bland deras bäbisar som ligger på golvet... En 3-åring som faktiskt betalat för att vara där.
Jag tycker att det är bra att som inte tar betalt för en under 1, men kanske i nån betalandes sällskap??!!! Om dom har ett äldre syskon tex.
Jag hoppas att Leo´s faktiskt ändrar det här, så att jag slipper irritera mig över det nå mer...haha... Där ser ni. Värsta gnällkärringen har jag blivit!! :-D
Fick dessutom frågan om vi skulle träffas med våran mammagrupp där nån gång för att det va nån där som kommit på att det va gratis ;-) Behöver jag säga att jag va snabb med att säga att jag inte ville följa med :-)

Nä, det får vara nog med det här gnällinlägget nu.
Hej hej.

Kommentarer
Postat av: Emma Lu

Haha vad roligt :-) Att säga vad man tycker är inte samma sak som att gnälla !



Såg poliserna då jag körde från affären ikväll, men jag körde åt "rätt" håll så jag slapp blåsa. Jag blir alltid så nervös att jag ska göra fel då man ska blåsa o skämma ut sig haha



Jag tycker också det är sjukt att folk åker till Leos med typ en 5 månaders baby som inte ens har glädje av leklandet. OK om man har syskon att underhålla,men det är som du säger typ mammagrupper med småbebisar.. Visst är det trevligare att ses hemma hos någon i lugn miljö istället?

2011-01-12 @ 22:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0