Dagen blev bra trots allt.

Idag är dagen som Alicia väntat så länge på. Hennes 4-årsdag!!

Igår när hon gick och la sig va hon småkrasslig, men i morse va hon som vanligt så därför blev det dagis för henne. Strax efter lunch så ringde dom... inte pga feber som jag trodde, utan för att hon spytt när dom åt lunch så dom ville att jag skulle komma och hämta henne, inte alls vad jag själv ville då jag hade tid hos tandläkaren kort därefter och skulle precis hoppa i duschen. När jag kom dit så frågade Alicia om vi inte kunde gå och leka i lekparken en stund...hon va alltså helt pigg!!
 Även om jag tycker att hennes dagis är världens bästa så blir jag lite små irriterad över att jag va tvungen att komma och hämta henne då dom vet hur otroligt känslig hon är. Hon får ju kväljningar och spyr för INGENTING!!! Dom kunde väl väntat en halvtimme eller nåt och sett hur hon mådde då....
När jag frågade henne varför hon kräktes så sa hon att det va för att mjölken luktade dåligt...
Aja, nu gick det bra i alla fall och jag hann till tandläkaren och barnen skötte sig galant, men hon missade ju ändå en dag på dagis, en dag med hennes kompisar.

Nu ikväll så har vi haft födelsedagsbesök och Alicia är så glad över presenterna hon fått!! Det allra bästa tror jag hon tyckte va sparkcykeln. En svart med cerisa hjul.
Hon fick även ett Pippi Långstrump-hus, rosa Gunila Axén sängkläder, cd-skivor, film, lektunnel, en liten symaskin, påse med "sommarspel", kläder, pengar, morgonrock, ritblock och ett spel.
Mycket bra saker med andra ord och inte så mycket leksaker, som redan svämmar över på hennes rum :-) Även om jag kanske skulle önska att hon fick lite fina och "snygga" leksaker för att stå framme i hennes rum, för det saknar hon :-)

Tänkte för en gångs skull bjuda på lite bilder också då jag ändå tömt kameran.


Såhär glad blir man när man listat ut att det är en kickbike som gömmer sig i paketet :-)



Fler bilder än så blev det tyvärr inte just nu då päronen har resten på deras kamera :-)

Jo föressten. Nu när Alicia blivit 4 så har hon beslutat sig för att sluta med nattblöjan, hur nu det ska gå. Räknar med att det kommer att bli många olyckor, men när hon sjäjlv vill det så kan man ju inte hindra henne. Vi får hålla tummarna och ge det en chans.
Återkommer imorgon med resultatet :-)
Natti.

Kommentarer
Postat av: mormor

håller tummen att det gått bra ang.kisseriet.Kul att hon uppskattade sakerna hon fick.

2011-05-12 @ 06:11:49
Postat av: Martina

Tänk vad tiden går fort! 4 år, hon är ju snart vuxen med den här farten!! Varje dag med Alina så slås jag av förundran just över att tiden går fort! Speciellt när det gäller nya framsteg och ord som ploppar ur henne! :)

2011-05-12 @ 07:23:46
URL: http://litenlycka.blogg.se/
Postat av: therese

Sist jag var på ikea så hade dom stolarna. Synd bara att man var en fattiglapp. Jo dom är riktigt fina.

2011-05-12 @ 17:28:09
Postat av: theresela

grattis till stor tjejen...hoppas det inte blir allt för många sängkläder byten..men hon brukar ju vara duktig på det mesta eran tjej...

2011-05-12 @ 20:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0