Hjärtat stannade....

Idag va jag med om nåt riktigt läskigt...sådär läskigt så att det känns som att hjärtat slutar att slå för någon sekund.

Jag stod i köket och bakade och hade Molly bredvid mig i hennes matstol. Stod och rullade en kaka då Alicia kom och ville hjälpa till. Hann inte riktigt med, men hon försökte putta Mollys stol för att kunna öppna dörren till sophinken och Molly stol har sånna där gummipluttar under för att barnet inte ska kunna putta sig från bordet, så vad tror ni händer. Jo, stolen välter och Molly faller framlänges, rakt in i dörren. Livrädd så rycker jag henne upp ut stolen, säker på att hon brutit nacken, fått hjärnkskakning eller slagit ut framtänderna, men hon klarade sig ut vurpan utan en enda skråma...inte ens en liten rodnad fick hon nån stans. Förstår ingenting, för hon måste slagit i nån stans!!!

Självklart reagerar vi på fel sätt också och blir arga, men man blir ju så rädd!!! Stackars Alicia blev ju också rädd, så med gråten i halsen fick hon gå in i sitt rum. Hon fick dock komma ut direkt.

Usch, tänk så många gånger man har kvar att se sina barn göra sig illa. Vill inte!!! Vill skydda dom från allt ont som finns i denna värld, men samtidigt går det inte. Dom måste lära sig och nu tror jag då att Alicia i alla fall lärt sig att man inte ka putta en stol som någon sitter på i alla fall :-)

Imorgon är det en stor dag, för då fyller storgumman 4 år. Bäst att skynda att slå in paketen :-)

Kommentarer
Postat av: mamma

jo Emma du har hela livet framför dig med oro om barnaen ...men massa glädje också ..lovar dig..Vi kommer vid 6 tiden i afton

2011-05-11 @ 06:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0