Onsdag.

Jag har nog inte berättat för er att P för tillfället jobbar på hemmaplan. Han jobbar ändå 6 dar och är hemma 8 och då kommer han ju hem varje kväll som han jobbar. Helt underbart är det... Det känns som att han jobbar som vanligt, som han gjorde när han jobbade 7-16, men att man istället får ha honom hemma i en dryg vecka. Vilken lyx.
Det blir dock inte långvarigt, men jag njuter så mycket jag bara kan. :-)

5 timmars trädgårdsarbete i helgen blev för mycket för mig och min nacke så jag har haft huvudvärk 1,5 dag, den har gått över nu, men jag har ingen vidare lust att få tillbaka den, så P har tagit över trädgårdsarbetet som nu består av rensning av häcken :-)
När vi är klara med vårstädning av gården så blir det förmodligen dags att ta tag i sommarens stora projekt. Att bygga en farstukvist. Som jag längtat!!!
Slippa att alla kommer in i våran gräsliga tvättstuga/groventre´...
Så efter att den är klar är det förbjudet att använda groventrén :-D Den är bra till för gårdsfolket.

Nu är vi ju redan i maj månad och båda våra töser fyller snart år. Försöker att klura ut vad man kan köpa till dom, men det är inte det lättaste. Till A har vi nog klart, men till Molly har jag ingen aning faktiskt. Hjälp mig. Nån som sitter på nåt bra tips?

Nu ska jag strax hämta Alicia på dagis, äta mellis, hoppa i duschen och sen bege mig till stan, alldeles själv. Det är lyx det!! Ska ju på 2 bröllop i sommar så ny outfit måste inhandlas. Som hemmamamma har jag verkligen INGEN koll på hur man klär sig längre. Är det inte mjukisar som är inne???!! ;-)

Oj, nån som ligger i vagnen och är nyvaken, bäst att hämta in henne. Tjing.



Mina små hjärtan...

Kommentarer
Postat av: T, T & E

Va kul att bygga i sommar. Eller iaf när det är klart =)



Jag vet inte heller vad vi ska ge Emilia då hon fyller år. Funderar på att be alla i vår (lilla) släkt ge en slant så att vi kan köpa en ny vagn till henne. Några många leksaker blir det nog inte eftersom att det finns alldelens för mycket sånt här nu =)



2011-05-05 @ 07:47:10
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: T, T & E

Just nu gör jag det för att jag tycker att det är kul,jag blir piggare på dagarna och för att jag har börjat somna bättre på kvällarna om jag tar en joggingtur på kvällen.

Självklart är det ett plus om det händer något med vikten,men jag är inte helt missnöjd med det jag väger nu. Även om det är några kilon kvar.

2011-05-10 @ 11:50:25
URL: http://mtt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0