Måndag.

Idag har flickorna varit på dagis, jag har sytt och Petrus har sovit, men hann även en sväng till tippen innan han for och jobbade. Skönt att bli av med lite skrot.
Ett steg närmare ett fint garage ;-)
Vi har även varit på middagspaus och affären och när vi kom hem va klockan nästan 19, så då va det bara lite tjejmys och sen dags för sängen.

Det är inte sådär superkul när P jobbar em, för läggningen är inte den roligaste just nu. Molly kräver att nån är inne i hennes rum tills hon somnar. Vet inte vad som hänt då hon för 2 veckor sen gick med på att man pussade henne godnatt och gick ut från rummet.
Och det är Alicia som blir värst drabbad, för det blir då att jag bara är inne hos Molly och Alicia fick ikväll somna utan att jag läste nån bok för henne. Jag hade lovat att komma då Molly somnat, men då hade även Alicia hunnit göra det... Imorgon får jag nog komma på nån annan taktik så att Alicia också får lite kvällsmys.

Oj vad jag längtar tills garaget är urrensat, för då blir det lite målning. Har endel som bara står och väntar på ett bli målade. En gungstol, pinnstol, stringhylla, telefonhylla, gunghäst och ev ett skrivbord. Har inte riktigt bestämt mig än för hur jag ska göra. Måla eller låta det vara som det är...
Jag fyndade skrivbordet förra helgen på loppis. Ett underbart litet gammalt skrivbord, troligen teak, fast målat. Det ska Alicia få ha på sitt rum när vi fixar till det. Åh, det bara kliar i renoveringsfingrarna ;-)
Ja dom ni hör så är jag inte sysslolös i alla fall ;-)

Nu är klockan efter midnatt och jag ska inte slösurfa nå mer. Dags att gå isäng så att jag orkar stiga upp imorgon. Idag låg jag aaaaldeles för länge.

Från det till nåt helt annat.
Ingen som behöver en bäddsoffa? Tänkte sälja våran.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0