Dagens goda gärning.

Idag har jag och tjejerna varit en sväng till Luleå. På vägen dit så stannade vi på Sunes och köpte lunch och tog med oss maten för att lite senare stanna på en rastplats och äta och njuta av det underbara vädret.
På bänken där vi satte ossV hittade Alicia en handväska... Visste inte om det va nån på parkeringen som glömt den där, så vi kollade inte i den förän vi skulle fara ca 30 min senare.
Där i va en börs med över 400kr och ca 5 olika presentkort, bilnyckel, börs med utländska pengar, adressbok osv. Jag kan ju lova att jag va väldigt sugen på att ta pengarna och presentkorten och fara därifrån, men jag kunde bara inte. Istället började mitt letande på nätet, men det fanns alldeles för många med det namnet... så efter ett bra tags letande så beslöt jag mig för att ringa en i adressboken med samma efternamn i hopp om att det va nån släkting som hade hennes nummer....
Och för att göra en lång historia kort så fick jag efter ca 30 min ringande tillslut tag på ägarinnan. Hon va förstås överlycklig och vi möttes lite senare upp i Luleå. Vi fick allihopa en bamsekram av henne och fick även pengarna hon hade i börsen.
Så det lönar sig ibland att vara ärlig :-)
Dessutom kändes det väldigt bra att visa tjejerna hur det ska gå till ;-)
 
Vi hade i alla fall en toppendag och va inte hemma förän det va sängdags...
 
När jag kom hem fick jag veta att vi nu har ett sånt här jobbigt jobbeslut att ta igen :-/ Så vi får se hur det blir med det. Det rör sig tyvärr inte om samma månadslön som sist, men heller inte samma sjuka schema, ett mer mänskligt ;-)
 
Nä nu ska jag ta och krypa isäng, för imorgon väntar jobb för mig.
Och på tal om jobb. Jag trodde inte att det va möjligt att trivas så här på ett jobb. Har nog faktiskt aldrig tyckt att det varit såhär kul att jobba någon gång...så det är ju jättekul. Nåt som är mindre kul är att det inte är nåt framtidsjobb för mig. Det kommer inte att funka i längden med tanke på hur Petrus jobbar. Så om det finns nån av er kära läsare som vet av ett ledigt DAGSJOBB. Hojta till :-)
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Jo >Emma ärlighet varar längst....

2012-08-07 @ 18:15:31
Postat av: mamma

Jo >Emma ärlighet varar längst....

2012-08-07 @ 18:15:31
Postat av: mamma

Jo >Emma ärlighet varar längst....

2012-08-07 @ 18:15:32
Postat av: mamma

hahahahha visst problem med datorn.....

2012-08-07 @ 18:16:11
Postat av: Emma

Haha, jag märker det :-D Aja, bättre med flera likadana än ingen alls ;-)

2012-08-07 @ 21:52:43
URL: http://emalee-syr.blogspot.com
Postat av: Lisa Brännström

Hon var nog överlycklig kan jag tänka mig, fint gjort!

2012-08-07 @ 23:42:31
URL: http://malteemmet.blogg.se
Postat av: Jossan och Leia

Helt rätt! Känns mkt bättre att vara ärlig en sån där ggn. Och sen får man hoppas att andra är lika ärliga om man själv tappar bort ngt ngnggn :)
Snyggt jobbat, tjejer!

2012-08-09 @ 11:43:35
URL: http://gamblah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0