Före- och efterbilder

Nu har jag spikat upp sista listen, så jag tänkte bjuda på lite bilder. Det är dock inte helt klart än. Petrus har precis jobbat sitt sista skift, så nu går han på ledigvecka, så nu ska det blir klart!!

Före:



Tyvärr så hann jag inte ta ett "förebild" innan Petrus redan hade hunnit röjja bort allt från bänken...


Här stod det tidigare 2 plyschsoffor. Vi har haft dom för länge för att ens reagera över hur förskräckliga dom va :-) Köpte dom av en kompis direkt vi flyttade hem från Norge bara för att ha nåt att sitta på. Sen när vi köpte huset köpte vi ny soffa, men hade ändå behov för dom andra...så då har dom stått här alllllldeles för länge :-) Men nu är dom borta och hittade istället en annan svart lite modernare soffa. Även den begagnad :-)
Känner jag mig själv rätt så kommer det att bli samma sak här...den kommer bara att stå utan att jag tänker på den :-)
Jag kommer inte riktigt på hur jag vill ha i den här lilla myshörnan...så vi får se hur det blir i framtiden...



En stege inhandlades på loppis i höstas för en 50-lapp... Den har fått flyttats runt lite för att hitta "det perfekta" stället :-)




Och nu till det roligare.
Efterbilderna!! :-)
Det är dock dåliga bilder då jag fotade vid skymning... Men ni ser ju på ett ungefär :-)





Vitt vitt vitt :-) Har målat tapeterna... Det blev bättre än förväntat.






Stegen har fått lite nya saker på sig, men dom lär bytas ut hela tiden...



Myshörnan. Satte upp den hr underbara tapeten i lördags. Den kommer från Midbec och från deras retro-kollektion MissPrint. Det va kärlek vid första ögonkastet då jag såg den :-)



Närbild på tapeten.







Barbordet har fått nya lampor ovanför. Väldigt enkelt med svart/vita tygbeklädda sladdar och stora glödlampor till. Me like ;-)



Och dom fula gamla barstolarna har bytts ut till dessa skönheter:-)



Bara denna lilla vägg kvar nu då. I och med att vi tidigare hade sidofönster och byggde igen det då vi bytte dörr så måste vi därför först tapetsera här innan målningen...
Även tegelväggen ska få sig en omgång vit färg. Den har just nu inte samma vita färg som resterande väggar, men det ska nog vara snabbt fixat.
Sen är det även annat småfix så som nytt piff i hålen i tegelväggen och ett nytt soffbord. Det gäller bara att bestämma sig för vad man vill ha :-)
Och så en ny dörr i köket då det varit ett hål i den ända sen vi flyttade in...

Barbordet har jag aldrig gillat, men vi tänkte bara måla det nu, för att sen ta bort det den dagen vi ska göra om köket...men så kom jag på en briljant idé idag som kommer att bli såååå snyggt. Måste bara få godkännande från gubben :-)
Han är ju alltid skeptisk till mina förslag, men sen när jag fått min vilja igenom genom tjat så blir han alltid nöjd över slutresultatet... Så det är ju bra :-)

Nu känner jag att det här rumet äntligen börjar vara "jag"... bara köket och golvet kvar, men det lär ju dröja ett tag.

Nu är det Alicias rum som står på tur. Måste bara bestämma mig för hur jag ska göra där. Jag och min beslutsångest :-) Men jag tror att dom flesta besluten är tagna nu. Det blir nog bra.

Till sist så bjuder jag på en bild på hur huset såg ut innan vi flyttade in...



Och jag kan ännu en gång konstatera att vit färg gör enorm skillnad :-)

Kommentarer
Postat av: Therese

Gud så jäkla snyggt!!! Vilken skillnad. tapeten var ju galet snygg. Förstår att det var kärlek vid första ögonkastet :) Barstolarna är så jäkla snygga.



Jo jag beställde lampan men lämnade tillbaka eftersom att jag blev för snål. Ångrar mig nu :)

2012-02-06 @ 18:58:29
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: mamma

det blir jättefint....tapeten är underbar....

2012-02-06 @ 22:13:27
Postat av: Malin med William & Celina

Ååh så fint, tapeten är riktigt fin =) Själv är jag inne på denna till köket http://www.polyvore.com/eco-decorama-4965/thing?id=23110722

2012-02-07 @ 08:18:02
Postat av: Emma

Det blev suupersnyggt!!!

2012-02-07 @ 12:13:51
Postat av: Martina

Vad fint ni fått det! Börjar vara alldeles för längesedan vi sågs nu tycker jag! Ja, det var verkligen bara skalet kvar av nedervåningen men nu börjar det likna något med gjutningen och alla nya gipsskivor. Man kan ana en planlösning åtminstonde :)

2012-02-07 @ 13:30:31
Postat av: Jossan och Leia

Oj, va fint ni fått!

Blir så otroligt sugen på hus när jag ser hur fint andra har det!

Väntar bara på den där 10 miljoners-vinsten ;)

2012-02-08 @ 17:17:08
URL: http://gamblah.blogg.se/
Postat av: Lisa Brännström

Åh, vad fint!

Tapeten var ju bara super!



2012-02-09 @ 23:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0