Ny matta.

Igår satte jag upp Alicias fondvägg och jag blev mycket nöjd med resultatet. Nu saknas bara allt piff, dvs det roligaste :-)
Tanken va egentligen att hon skulle få sig en ny matta, men då jag inte hittade nån med rätt rosanyans så bestämde jag mig för att göra en liten flytt av mattor här hemma istället, så det blir då vardagsrummet som får sig en ny matta istället. Det hade jag ändå planer på bara inte riktigt än.
Jag har länge spanat efter denna skönheten och hade tänkt att använda mitt ikea presentkort på en sån...

Men Petrus tycker inte alls att den va lika fin som jag... Han klarade inte av att se på den ens :-) Vilket jag egentligen kan förstå, men jag tror inte att den är lika jobbig att se på irl.
Vilken besvikelse.
Fast besvikelsen varade inte länge.
Hittade istället en annan jag aldrig sett förr, så nu är den hemklickad.

Egentligen tänkte jag först beställa hem en lång plastmatta att ha i köket men då den inte va tillräckligt lång så såg jag att den även fanns som rumsmatta, så då slog jag till direkt :-)
Det är dock fortfarande en plastmatta, så det är det jag är liiiite skeptisk till...blir det för kallt och omysigt?!?!
Fast ryamattan som vi har där nu känns inte som den mest optimala då det fastnar ju ALLT i den!!! Och tung är den också. Jag orkar ju inte ens skaka den.
Den andra blir ju lättstädad i alla fall och sånt gillar jag :-D

Ni kanske blir nyfikna på vad det är för nån som ska få flytta in?
Här har ni den.


Mattan här på bilden är dock en vanlig lång matta och ej så fyrkantig som en rumsmatta är.
Jag tror att det kommer att bli kanon. Gillar mönstret!! <3



Kommentarer
Postat av: signe

Haha, jag förstår petrus angående första mattan, jag har också svårt för hypnotiserande mönster :D

2012-02-28 @ 12:34:19
Postat av: emalee

Signe: Ja av den bilden blir jag också helt yr :-) Men jag tror inte att den är så i verkligheten...

2012-02-28 @ 12:51:50
URL: http://emalee-syr.blogspot.com
Postat av: therese larsson

ååå vill oxå ha den..har spanat in den på ellos hemsida men kan inte ha plastmattor när man har golvvärme men är verkligen jätte sugen på en sån där...kommer att bli jätte snyggt!!

2012-02-28 @ 20:05:18
Postat av: emalee

Therese: Jasså, varför kan man inte ha plastmatta när man har golvvärme? Det har jag inte hört förr. "Tur" att vi inte har golvvärme då ;-)



Ja det är ju inte varje dag jag kollar in Ellos sortiment, så jag är så glad att jag gjorde det igår!! :-)



Du tror inte att det blir konstigt med en sån i vardagsrummet då?

2012-02-28 @ 21:56:08
URL: http://emalee-syr.blogspot.com
Postat av: therese larsson

det blir tydligen för tätt mellan golv å matta..men det är så himla skönt med golvvärme så det e det värt...nej då det kommer ju att bli jätte snyggt

2012-03-02 @ 19:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0